Odcinek centralny II linii metra
Obecnie Metro Warszawskie przygotowuje nową inwestycję: budowę centralnego odcinka II linii metra, łączącego Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Jego długość to około 6 km, na których zbudowanych zostanie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.
Plany władz architektonicznych Warszawy zakładają poprowadzenie trasy z zachodniej części miasta na prawy brzeg Wisły i zakończenie linii na osiedlu Bródno. Całkowita długość tej linii wynosi około 20 km, na trasie powstanie 20 stacji. Po raz pierwszy metro będzie drążone na praską stronę Warszawy. Tunel kolejki przebiegał będzie pod dnem Wisły na południe od Mostu Świętokrzyskiego. Jako pierwsza w tej dzielnicy powstanie stacja "Stadion", która będzie obsługiwała rejon Stadionu Dziesięciolecia.
Drugi odcinek linii metra ma powstać we współpracy z Politechniką Warszawską. Dotyczyć będzie ona między innymi zagadnień związanych z: użytkowaniem terenu na trasie obu linii metra, technologią wiercenia tuneli szlakowych, konstrukcją stacji, systemów wentylacyjnych oraz konstrukcją taboru, zagospodarowania terenów wokół stacji, trasowaniem tuneli szlakowych, wyboru konstrukcji oraz sposobu przejścia przez dolinę Wisły, lokalizacją stacji, wpływem na środowisko naturalne oraz zabezpieczeniem zabytków znajdujących się przy II i III linii, a także organizacją inwestycji.
Umowa podpisana została na 3 lata, a jej realizacja odbywać się będzie na podstawie umów o dzieło, których łączny koszt nie może przekroczyć 1 000 000 zł netto.
W październiku 2006 roku poznaliśmy firmę, która przygotuje wstępny projekt drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wilieńskiego. Będzie to czeskie przedsiębiorstwo Sudop. Tzw. studium wykonalności centralnego odcinka drugiej linii metra określi m.in. technologię budowy. Jeżeli nikt nie będzie protestować to w połowie miesiąca zostanie podpisana umowa z Czechami. Studium wykonalości musi być gotowe w ciągu pięciu miesięcy.