Budowa obwodnicy Gostynina na trasie nr 60 planowana jest już od 1984 r. Codziennie przez miasto przejeżdżają setki tirów, tymczasem drogi nie są do tego przystosowane. Ruch w tym rejonie wzrośnie jeszcze bardziej, gdy w Płocku oddany zostanie most z drogami dojazdowymi.
Do budowy drogi omijającej Gostynin wszystko było gotowe już trzy lata temu, ale urzędnicy popełnili błąd i wydali decyzję o warunkach zabudowy niezgodną z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Wszystko trzeba było zaczynać od początku. W rezultacie decyzję o lokalizacji inwestycji GDDKiA dostała dopiero w styczniu 2006 roku i mogła rozpocząć wykup gruntów. Właśnie zakończyły się ostatnie prace przygotowawcze, a także wykup. Wiosną ma zostać ogłoszony przetarg, a prace powinny zakończyć się na przełomie 2008/09 roku.
Nowa trasa będzie miała ok. 8,5 km, Gostynin (jadąc od strony Kutna) ominie w okolicach Lisicy, Gaśna, Legardy i Bolesławowa, a z obecną trasą połączy się w Rogożewie. Kosztować będzie ponad 80 mln zł.
Także na ten rok przewidziano budowę północnej obwodnicy Gostynina na trasie nr 265 do Kowala. Kolejna potężna inwestycja szykuje się na trasie nr 7 z Warszawy do Gdańska. Za niemal 150 mln zł drogowcy chcą rozbudować obwodnicę Płońska. Na prawie sześciokilometrowym odcinku powstanie dwupasmowa trasa ekspresowa. Do użytku powinna być oddana najpóźniej w 2009 roku.
Obwodnicą Gostynina i Płońska pojedziemy w 2009 roku
2007-05-23
14:01
Jeszcze w tym roku rozpoczną się dwie potężne inwestycje drogowe - budowa obwodnicy Gostynina i Płońska. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce aby przedsięwzięcia zostały zrealizowane do 2009 roku.