Na placu budowy zakończyły się prace ziemne pod budynkiem terminalu. Płyta fundamentowa jest gotowa w 90 procentach, podobnie zaawansowane są prace przy stawianiu stóp fundamentowych. Rozpoczęło się układanie i betonowanie stropów nad poziomem minus 1.
Na budowę nowego terminalu zużyto do tej pory ok. 13 000 m3 betonu. W listopadzie, dzięki sprzyjającej wtedy pogodzie, ekipy budowlane zakończyły zaplanowaną na ten rok stabilizację gruntu pod przyszłe parkingi. Rozpoczęła się też budowa tunelu, który połączy nowy terminal z przyszłą stacją kolejową. Na poziomie minus 1 powstaje wykop pod sześćdziesięciometrowy łącznik. Pasażerowie będą przechodzić tunelem z nowego terminalu na peron kolei miejskiej, która połączy lotnisko z centrum Wrocławia.
Trwają prace ziemne, mimo że PKP Polskie Linie Kolejowe nie zdecydowały jeszcze, czy znajdą finansowanie niespełna czterokilometrowej linii, łączącej nowy terminal ze stacją Wrocław-Żerniki.
- Nowy budynek odpraw pasażerskich powstaje na wiele lat, musimy przygotować przejście podziemne na planowaną stację kolejową, bo prędzej czy później kolejowe połączenie z lotniskiem będzie musiało powstać - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że postęp wszystkich prac realizowanych przez polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief jest zgodny z przyjętym harmonogramem.
- Nad jakością i terminowością prac czuwa niezależny inżynier kontraktu - firma ECM Group Polska, a pracownia architektoniczna JSK Architekci sprawuje nadzór autorski nad realizacją projektu jej autorstwa - dodaje Przemysław Marcinkowski.
Nowy terminal o powierzchni blisko 40 000 m2 powstanie w 2011 roku. Inwestycja za prawie 300 milionów zł. zwiększy przepustowość terminalu z 1, 2 mln do 3, 2 mln pasażerów rocznie.