Nowi wykonawcy na starych kontraktach A4 i S19
Na rzeszowskich odcinkach autostrady A4 i budowanej tam drogi ekspresowej S19, GDDKiA powierzyła dokończenie tych inwestycji nowym generalnym wykonawcom – to Budimex i Eurovia Polska. Poprzedni, a właściwie jedno konsorcjum na tych dwóch budowach, nie dali rady i inwestor odstąpił od podpisanych umów.
Budimex na A4
Na autostradzie A4, na 40-kilometrowym odcinku od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny od teraz generalnym wykonawcą jest Budimex. Oferta firmy wyniosła 183 mln i była o 40 mln niższa od wydatków zaplanowanych przez GDDKiA rzędu 221 mln. Do wykonania jest jeszcze część nasypów, ułożenie warstwy konstrukcyjnej nawierzchni oraz prace wykończeniowe. Na to Budimex ma 14 miesięcy.
Jest to zadanie, które pozostało niedokończone przez polsko-indyjskie konsorcjum firm Radko, Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd, podczas kontraktu przedłużonego do 23 miesięcy (z pierwotnie 18) nie zrealizowało inwestycji nawet w połowie. Budowa tego odcinka A4 ma duże opóźnienie, gdyż po korekcie harmonogramu z poprzednim wykonawcą termin zakończenia inwestycji minął w lutym 2012.
Eurovia na S19
To samo konsorcjum - firm Radko, Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd – przestało być wykonawcą odcinka drogi ekspresowej S19 będącego częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa, gdzie do czasu rozwiżania umowy wykonano 49% planowanej inwestycji. GDDKiA powierzyła obecnie to zadanie firmie Eurovia Polska, która zaoferowała jego dokończenie za 142,9 mln zł. Nowy generalny wykonawca będzie miał 10 miesięcy na budowę węzła "Świlcza" na skrzyżowaniu S19 i drogi krajowej nr 4, dokończenie budowy 3 wiaduktów, 1 mostu, 6 przepustów z blach falistych, a także dokończenie budowy kanalizacji deszczowej, nasypów, warstw podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych, będzie musiał wybudować oświetlenie drogowe wraz z zasilaniem, urządzenia związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem ruchu oraz budowa dróg serwisowych. Na tym odcinku jest opóźnienie podobne jak na A4.