Modernizacja Alej Jerozolimskich ciąg dalszy
Aleje Jerozolimskie za trzy lata mają się stać główną arterią wyjazdową z centrum na autostradę A2 i w kierunku wylotówek na Kraków i Katowice. Przy skrzyżowaniu z ul. Łopuszańską powstanie ogromny węzeł.
Zarząd Dróg Miejskich właśnie rozpoczął konsultacje w sprawie budowy wielopoziomowego skrzyżowania w tym jednym z bardziej zakorkowanych punktów w stolicy. Pod koniec 2009 r. powstanie tu trójpoziomowe skrzyżowanie. Najniżej - w zagłębieniu - mają prowadzić główne jezdnie Alej Jerozolimskich z trzema pasami w każdym kierunku. Na poziomie powierzchni powstanie rondo, gdzie kierowcy będą mogli skręcać w różnych kierunkach. Nad nim zaś dwie estakady do skrętu z Łopuszańskiej w stronę Pruszkowa. Te estakady to nowość, bo w poprzedniej koncepcji zakładano, że bezkolizyjnie będzie można skręcać, jadąc Alejami od strony Śródmieścia w Łopuszańską. - Prognozy ruchu mówią, że o wiele więcej kierowców będzie chciało skręcać z Łopuszańskiej w stronę Pruszkowa. Według obliczeń będzie ich prawie tyle samo co jadących dołem Alejami Jerozolimskimi - mówi Edward Kowalczyk z firmy Transprojekt Gdański, która projektuje ten etap przebudowy. Po wykonaniu projektu budowlanego i wykonawczego Zarząd Dróg Miejskich mając gotowy kosztorys inwestorski będzie mógł przystąpić do wyłonienia wykonawcy inwestycji na drodze przetargu. Zatem budowa skrzyżowania będzie mogła rozpocząć się dopiero najprawdopodobniej w roku 2008.
Tymczasem już wiosną 2007 r. zakończy się budowa prowadzona teraz na odcinku od wiaduktu nad WKD do ronda Zesłańców Syberyjskich. Generalnym wykonawcą tej inwestycji jest firma STRABAG. Wartość kontraktu na tę część modernizacji ciągu komunikacyjnego Alej Jerozolimskich w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport to prawie 46,5 mln zł. Na 75% tej kwoty miasto uzyskało dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Na 2008 r. zaplanowano koniec przebudowy innego odcinka Alej Jerozolimskich - od wiaduktu nad kolejką WKD do ul. Łopuszańskiej. Tak poszerzone Aleje mają być gotowe na przyjęcie ruchu z autostrady A2, która w 2010 r. od zachodu ma dotrzeć do stolicy. Alejami Jerozolimskimi będzie można także wyjeżdżać w kierunku Krakowa i Katowic. Kilometr za skrzyżowaniem z Łopuszańską powstanie bowiem kolejny węzeł gigant. Tam będzie zaczynać się trasa ekspresowa w kierunku Janek i trasy krakowskiej oraz katowickiej. Według optymistycznych założeń również ma być gotowa w 2009 lub na początku 2010 roku.