Fotorelacja z budowy największego w Polsce mostu podwieszanego, Wrocław
Most przez rzekę Odrę to nie tylko największy most podwieszany w kraju, ale i jeden z największych obiektów na świecie, z betonowym ustrojem nośnym zawieszonym na pojedynczym pylonie. Do końca roku ma być gotowy stan surowy zamknięty, czyli wykonane wszystkie brakujące przęsła. Zapraszamy do oglądania zdjęć, które świadczą o wielkości, trudności i nowoczesności tej inwestycji.
Autor: Adam Grzegorzewski| www.fotopolska.eu
Wykonawca Mostostal Warszawa zużyje na niego 180 000 ton stali oraz 110 000 m³ betonu. Spód konstrukcji wzniesie się na wysokość ok.15 m nad poziom najwyższej wody żeglownej rzeki. Ustrój nośny mostu stanowią dwie oddzielne konstrukcje, każda pod jedną jezdnię autostrady, o szerokości 19,24 m dla poszczególnej nitki (po trzy pasy w każdą stronę + pas awaryjny).
W trakcie eksploatacji, konstrukcję mostu monitorować będzie zestaw elektronicznych czujników sprzężonych z systemem komputerowym czuwającym nad bezpieczeństwem całego ustroju. Poza mostem przeprawa przez rzekę Odrę obejmuje także estakady dojazdowe.
Podstawowe dane:
- Wysokość pylonu: 122 m
- Długość mostu głównego: 612 m
- Długość przęseł mostu głównego: 50 m / 256 m / 256 m / 50 m
- Długość estakad dojazdowych: prawobrzeżna – 520 m , lewobrzeżna – 610 m
- Całkowita długość obiektu: 1 742 m
- Całkowita szerokość obiektu: 48,55 m
- Ilość want: 80 par
- Szerokość przęseł w części podwieszanej: 38,58 m