Budimex kontynuuje budowę S7. Obwodnica Ostródy w 2017 roku

2015-06-15 15:19

Drugi już kontrakt na budowę drogi ekspresowej S7 Budimex podpisał w czerwcu 2015 roku. W konsorcjum z Ferrovial Agroman mają na wykonanie zadania inwestycyjnego 20 miesięcy. Na tym etapie zostanie wybudowany odcinek Miłomłyn – Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16.

Droga ekpresowa S7

i

Autor: Archiwum serwisu Droga ekspresowa S7 - wizualizacja węzła drogowego Elbląg Zachód 

Inwestorem jest olsztyński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Umowa ma wartość 1,072 mld zł netto.

Generalny wykonawca inwestycji w ramach podpisanego kontraktu ma wybudować:

  • 9,7 km odcinka drogi ekspresowej (początek przed Ostródą, koniec w miejscowości Górka, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy)
  • obwodnicę Ostródy – drogę główną ruchu przyspieszonego, o długości 8,7 km, w ciągu drogi krajowej nr 16 (początek obwodnicy w Ornowie, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 15, koniec w rejonie węzła Ostróda Południe, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy)
  • dwa węzły drogowe: Ostróda Północ - na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto (węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne); oraz Ostróda Południe - na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg
  • drogi gospodarcze, serwisowe i zbiorcze
  • 15 obiektów inżynierskich, w tym cztery o szczególnym charakterze: most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim w ciągu drogi S7, o długości 343 m, trzyprzęsłowy; most – estakadę nad rzeką Drwęcą, przechodzący przez rezerwat przyrody oraz nad linią kolejową (w ciągu drogi S7), o długości 561 m, dziewięcioprzęsłowy; wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, o długości 80 m; wiadukt/most typu extradosed w ciągu drogi S16, czteroprzęsłowy, o łącznej długości przęseł 677 m
  • trzy mury oporowe monolityczne o wysokościach do 6 m
  • urządzenia ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej, oświetlenie
  • przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej

Prace budowlane Budimex będzie prowadził w konsorcjum z Ferrovial Argoman. Na wykonanie robót budowlanych firmy mają 20 miesięcy.

W listopadzie 2014 roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka drogi ekspresowej S7 od Miłomłyna do Ostródy.