Autostrada A2 Łódź - Warszawa. Kolejny odcinek włączony do ruchu

2012-05-28 12:59
Budowa autostrady A2 na odcinku Łódź - Warszawa
Autor: GDDKiA 11-metrowy rozściełacz  układana warstwę ścieralną nawierzchni

W niedzielę 27 maja, pierwsi kierowcy pojechali kolejnym, wybudowanym tym razem przez Strabag, odcinkiem autostrady A2 między Łodzią i Warszawą. To już 25 z 90 km autostrady, o którą walczą drogowcy by zdążyć na EURO 2012.

Oddany odcinek D ma 17 km i łączy Grodzisk Mazowiecki z Pruszkowem (wcześniej zaczął być użytkowany odcinek E z Pruszkowa do Warszawy). Wykonawcą tego fragmentu było konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o., MOTA-ENGIL Polska SA i Mota-Engil Engenharia e Construcao SA. Wartość kontraktu wyniosła 643,5 mln zł i jest realizowany od września 2009 roku.

Budowa odcinka D autostrady A2 to również m.in. węzeł autostradowy w Grodzisku Mazowieckim, drogi dojazdowe, 10 wiaduktów, 13 mostów, 2 kładki dla pieszych, systemy odwodnienia, dwa MOP-y, dwa punkty poboru opłat, oświetlenie drogowe.
Na budowę autostrady wykonawcy zużyli 170 000 m3 kruszywa na podbudowę, 370 000 ton mas bitumicznych i 47 700 m2 betonu na nawierzchnię, wykorzystano 2900 ton stali zbrojeniowej i 23 750 m3 betonu konstrukcyjnego.
Postawiono prawie 126 000 m2 ekranów akustycznych i zazieleniono (ponad 12 tys. drzew, prawie 180 tys. krzewów i 11,5 tys. pnączy).

GDDKiA jest przekonana, że wkrótce otrzyma pozwolenie na użytkowanie odcinka B. Na odcinkach A i C wykonawcy chcą zapewnić na EURO 2012 przejezdność. Uda się?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej