Zobaczyć ciepło
![pasywny](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-SLf2-2RQ6-jTTn_pasywny-664x442.jpg)
Baumit rusza z kampanią promującą energooszczędne budownictwo. Ma ona zwrócić uwagę zarówno klientów indywidualnych, architektów i wykonawców na potrzebę właściwego ocieplania obiektów budowlanych.
Przedsięwzięcie rusza tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu budowlanego, a z końcem okresu grzewczego. - Wizualną stroną naszej akcji będą zdjęcia wykonane metodą termowizyjną, które w bardzo prosty sposób pokazują, jak wiele ciepła ucieka przez nieocieplane ściany - mówi Aleksandra Witkowska, asystentka zarządu ds. marketingu w Baumit - Chcemy z jednej strony zwrócić uwagę klienta na możliwość płacenia mniejszych rachunków za ogrzewanie, z drugiej zaś planujemy działania edukacyjne, uświadamiające potrzebę podnoszenia kategorii energooszczędności swojego domu. Zresztą zgodnie z nowymi przepisami unijnymi.
Akcja stanowi odpowiedź na nowe prawodawstwo unijne. W lipcu przyszłego roku mają wejść w życie przepisy o obowiązku posiadania świadectw energooszczędności dla nowopowstających budynków. Rok później taki wymóg będzie obowiązywał także obiekty już istniejące. - Elementem kampanii Baumit będą specjalne paszporty promujące obowiązek certyfikowania - wylicza Witkowska - Wystawiane przez przedstawicieli firmy pomogą zorientować się właścicielom i zarządcom domów o kategorii energooszczędności budynku i w razie potrzeby zasugerują jej podniesienie - poprzez zastosowanie izolacji, czy wymianę stolarki.