Zobacz Ciepło

2007-09-21 14:50
Zobacz Ciepło
Autor: Baumit Zobacz Ciepło

We wrześniu na nośnikach komunikacji miejskiej w sześciu miastach (Wrocław, Szczecin, Poznań, Gdańsk, Łódź, Warszawa) ruszyła kampania promująca energooszczędne budownictwo - Zobacz Ciepło.

Na ulice największych polskich miast wyjechały autobusy i tramwaje oklejone zdjęciami (w skali 1:1) wykonanymi kamerą termowizyjną, pokazującymi ciepło ludzkich ciał.  Kampania prowadzona będzie przez 3 miesiące, jako część ogólnopolskiej akcji. Zobacz Ciepło ma przekonać społeczeństwo do naturalnej potrzeby termooszczędzania - zwłaszcza w dobie ocieplania się klimatu i wynikającej z tego konieczności oszczędzania energii.

- Zdjęcia wykonane metodą termowizyjną w bardzo prosty sposób pokazują, jak wiele ciepła ucieka przez nieocieplane ściany - mówi Aleksandra Witkowska, Baumit. - Chcemy zwrócić uwagę klienta na możliwość płacenia mniejszych rachunków za ogrzewanie.
Firma planuje także działania edukacyjne, uświadamiające potrzebę podnoszenia kategorii energooszczędności domu oraz specjalne paszporty promujące obowiązek certyfikowania, które pomogą zorientować się właścicielom i zarządcom domów w kategorii energooszczędności budynku i w razie potrzeby zasugerują jej podniesienie - poprzez zastosowanie izolacji, czy wymianę stolarki.
Kampania Zobacz Ciepło jest odpowiedzią na nowe przepisy Unii Europejskiej, które zobowiązują właścicieli domów do budownictwa termooszczędnego. Już wkrótce, wszystkie budynki (nowe i stare) będą musiały posiadać tzw. świadectwa energooszczędności określające ich energochłonność. Bez certyfikatu energetycznego nie będzie można sprzedać ani wynająć domu, a nowe budynki nie będą mogły zostać oddane do użytku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej