Zapowiada się gorący rok
Deweloperzy rynku powierzchni handlowych i inwestorzy nie ukrywają swojego optymizmu. W rzeczywistości, wielu nowe prognozy na rok 2007 mogą przyprawiać nawet o zawrót głowy. VIII Konferencja Rynku Powierzchni Handlowych organizowana przez Media Conference to okazja do dyskusji dla specjalistów rynku nieruchomości, jak i prywatnych inwestorów.
Nowe inwestycje nie tylko pojawiają się w mniejszych miastach, lecz także rozpoczynane są na tych rynkach, które uważaliśmy już za nasycone (czyli w największych polskich miastach). Konkurencja stale wzrasta, tak samo jak zwiększa się wynagrodzenie przeciętnego "Kowalskiego". Jasne staje się, że dla rosnącej liczby deweloperów i handlowców 38 mln konsumentów to za mało. Pojawia się zatem potrzeba zdobywania nowych rynków. Inwestorzy patrzą za granicę i robią to coraz śmielej, z coraz większą pewnością siebie. Warto jednak pamiętać, że nowoczesne centra handlowe w różnych krajach, jakkolwiek mogą się wydawać takie same, to różnią się od siebie. Deweloperzy, którzy zdecydują się na inwestowania na obcych rynkach, powinni najpierw dowiedzieć się, jakie są oczekiwania tamtejszaego klienta. Różnicom między centrami w Polsce a na Wegrzech, Ukrainie, w Rumunii, w Bułgarii czy zachodniej Europie będzie poświęcony panel "Prawie robi wielką różnicę".
Ponadto podczas konferencji będzie się można dowiedzieć, jaka jest przyszłość rynku powierzchni handlowych, czego się spodziewać, jakie są trendy na rynkach europejskich. "Krok za krokiem..." to panel, podczas którego zostanie podsumowana sytuacja w najbardziej atrakcyjnych średniej wielkości miastach. Czy lepiej wstrzymać na chwilę inwestowanie czy kuć żelazo póki gorące, tworząc sieć mniejszych, ale nowoczesnych obiektów handlowych? Które inwestycje będą przynosić największe zyski w 2007 roku? Ciekawy niewątpliwie będzie poruszany podczas sympozjum temat rewitalizacji i zmiany wizerunku polskich miast - obecnie wiele centrów, a nawet większych miast wygląda na zniszczone i zaniedbane. Brakuje wielofunkcyjnych kompleksów, które je odnowią - to nowe zadanie deweloperów.
Podsumowując ubiegły rok nie sposób nie wspomnieć o dwóch wielkich projektach - Manufakturze i Złotych Tarasach. Jakie są mocne punkty tych przedsięwzięć, a co można było zrobić lepiej? I wreszcie czy lepiej się uczyć na własnych błędach czy też na popełnionych przez innych? To tylko kilka z licznych problemów, które zostaną postawione. Do tego warto jeszcze dodać relację: najemca-właściciel, sposób wydawania pieniędzy - czyli jakim jesteśmy konsumentem, czy urządzanie domu i jakie to ma konsekwencje dla rynku powierzchni handlowych.
VIII Konferencja Rynku Powierzchni Handlowych odbędzie się 15 lutego 2007 roku w Hotelu Hyatt w Warszawie.