Za ile będzie budowana S3?
Ujawniono propozycje cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku Gorzów Wlkp. Międzyrzecz - łącznie wpłynęło ich 19. Jeżeli umowy zostaną podpisane z "najtańszymi" firmami, to na tę drogę GDDKiA może wydać ok. 840 mln mniej niż planowała.
Spośród złożonych 9 dotyczyło odcinka 1 od Skwierzyny do Międzyrzecza łącznie z obwodnicą Skwierzyny, a 10 odcinka 2 od Gorzowa do Skwierzyny.
Najtańszą propozycję budowy odcinka 1 złożyła firma Strabag. Oferta opiewa na kwotę 424 994 103 zł brutto - to 568 369 299 zł mniej od kosztorysu. Najdroższa z ofert dla tego odcinka została złożona przez Konsorcjum JOHANN BUNTE (lider) i ENERGOPOL-Szczecin i wynosiła 633 022 113 zł.
Dla odcinka 2 najniższy koszt budowy zaproponowało Konsorcjum: Mota - Engil Central Europe (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki – 336 482 172 zł, czyli o 270 201 031 zł mniej od kosztorysu inwestora. Najdroższa oferta - 453 396 541 zł należała do Konsorcjum: MOSTOSTAL Warszawa (lider) i ACCIONA INFRAESTRUCTURAS.
Wyłonienie wykonawców dla poszczególnych odcinków i podpisanie umów planowane jest na czerwiec 2011, a zakończenie robót na połowę 2014 roku.
Podstawowy zakres zadania:
dla odcinka 1
- budowa ponad 19 km dwujezdniowej drogi ekspresowej od Skwierzyny do Międzyrzecza, w tym obwodnicy Skwierzyny (7,5 km),
- budowa nowego odcinka drogi klasy GP łączącej nowoprojektowaną trasę S 3, z istniejącą drogą krajową nr 24 na Poznań w rejonie m. Chełmsko k/Skwierzyny o dł. ok. 4,180 km,
- budowa węzłów drogowych Skwierzyna Zachód i Skwierzyna Południe,
- budowa mostu przez rz. Obrę oraz wiaduktów drogowych i przepustów,
- budowa obwodu utrzymania drogowego (OUD) dla drogi S 3, z lokalizacją na węźle „Międzyrzecz Północ".
dla odcinka 2
- budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S 3 o dł. 18,5 km,
Obecnie w realizacji jest odcinek od Międzyrzecza do Sulechowa, którego oddanie do użytku planowane jest na połowę 2013 r.