Wiadukt po liftingu, czyli Powązkowska jak nowa

2009-01-15 12:15

Przejezdna będzie już południowa część wiaduktu nad linią PKP w ciągu ul. Powązkowskiej w Warszawie. Skanska poinformowała, że 14 stycznia 2009 roku zgłosiła obiekt do odbioru do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Remont polegał na rozebraniu wiaduktu i jego odbudowie. W zakres robót drogowych i branżowych weszły m.in. budowa sygnalizacji świetlnej, przebudowa kanalizacji i wodociągu, oświetlenia ulicznego, a także urządzeń telekomunikacyjnych i energetycznych.

Po skompletowaniu wszystkich dokumentów formalno-prawnych inwestor wystąpi teraz do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o pozwolenie na użytkowanie przebudowanej jezdni południowej.

Inwestycja jest szacowana na 30 mln zł. Ale to jeszcze nie wszystko. Przed Skanską rozbiórka północnej części wiaduktu i przebudowa północnej jezdni w ciągu ul. Powązkowskiej. Ma na to czas do 31 grudnia 2009 roku.

Dane techniczne wykonanych prac

Zakres robót branżowych:

  1. przebudowa oświetlenia ulicznego na długości 870 m
  2. przebudowa kanalizacji deszczowej na długości 978,3 m
  3. przebudowa wodociągu 227 m

Roboty drogowe:

  1. nawierzchnie betonowe 442,5 m2
  2. nawierzchnie z mieszanek mineralno bitumicznych 9 968,08 m2
  3. nawierzchnie z kostki betonowej 2 715,9 m2

Roboty mostowe:

  1. konstrukcja stalowa 188,97t
  2. stal zbrojeniowa 249,3t
  3. beton konstrukcyjny 2 218 m3

Prace w ciągu ul. Powązkowskiej trwają od maja 2008 roku. Obejmą w sumie 751,30 m. Na każdym odcinku wyglądają inaczej, np. część od ul. Piaskowej do Tatarskiej jedynie frezowano, ułożono też nową warstwę asfaltobetonu. Z kolei odcinek od ul. Tatarskiej w kierunku Bemowa – o długości prawie 367 m – został przebudowany w całości.

Burzenie wiaduktu
Autor: Skanska SA Remont innego wiaduktu realizowany przez firmę Skanska
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany