Wiadukt po liftingu, czyli Powązkowska jak nowa
Przejezdna będzie już południowa część wiaduktu nad linią PKP w ciągu ul. Powązkowskiej w Warszawie. Skanska poinformowała, że 14 stycznia 2009 roku zgłosiła obiekt do odbioru do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Remont polegał na rozebraniu wiaduktu i jego odbudowie. W zakres robót drogowych i branżowych weszły m.in. budowa sygnalizacji świetlnej, przebudowa kanalizacji i wodociągu, oświetlenia ulicznego, a także urządzeń telekomunikacyjnych i energetycznych.
Po skompletowaniu wszystkich dokumentów formalno-prawnych inwestor wystąpi teraz do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o pozwolenie na użytkowanie przebudowanej jezdni południowej.
Inwestycja jest szacowana na 30 mln zł. Ale to jeszcze nie wszystko. Przed Skanską rozbiórka północnej części wiaduktu i przebudowa północnej jezdni w ciągu ul. Powązkowskiej. Ma na to czas do 31 grudnia 2009 roku.
Dane techniczne wykonanych prac
Zakres robót branżowych:
- przebudowa oświetlenia ulicznego na długości 870 m
- przebudowa kanalizacji deszczowej na długości 978,3 m
- przebudowa wodociągu 227 m
Roboty drogowe:
- nawierzchnie betonowe 442,5 m2
- nawierzchnie z mieszanek mineralno bitumicznych 9 968,08 m2
- nawierzchnie z kostki betonowej 2 715,9 m2
Roboty mostowe:
- konstrukcja stalowa 188,97t
- stal zbrojeniowa 249,3t
- beton konstrukcyjny 2 218 m3
Prace w ciągu ul. Powązkowskiej trwają od maja 2008 roku. Obejmą w sumie 751,30 m. Na każdym odcinku wyglądają inaczej, np. część od ul. Piaskowej do Tatarskiej jedynie frezowano, ułożono też nową warstwę asfaltobetonu. Z kolei odcinek od ul. Tatarskiej w kierunku Bemowa – o długości prawie 367 m – został przebudowany w całości.