Warszawskie drogi
Według przygotowanego przez Warszawski Instytut Dróg i Mostów "Raportu o stanie technicznym ulic Warszawy" (wrzesień 2003) w stolicy zaledwie 12,4 proc. jezdni nie wymaga remontu. Aż 49, 2 proc. ulic wymaga gruntownego remontu; nie wystarczy sama zmiana nawierzchni, ponieważ ogólny stan techniczny jest tak zły, że trzeba wymienić lub wzmocnić całą podbudowę.
Do remontu kapitalnego kwalifikują się m. in. takie ulice jak: Krakowskie Przedmieście, al. Krakowska i al. Jana Pawła II. Jedna trzecia ulic (32,4 proc.) wymaga wymiany warstwy asfaltowej. Taki remont pozwoliłby przesunąć o kilka lat kapitalne remonty ulic: Grochowskiej, Marszałkowskiej, al. Waszyngtona i Stanów Zjednoczonych. Z wyliczeń IBDiM wynika, że aby naprawić warszawskie drogi, potrzeba ponad 1,8 mld zł, a jest to kwota równa 18 rocznym budżetom miasta na remonty dróg. Remonty to nie tylko ogromne nakłady finansowe; to także poważne utrudnienia w ruchu. Na aktualny stan warszawskich ulic wpłynęło kilka czynników. Przed kilkudziesięcioma laty projektanci nie przewidzieli ani tak dużego natężenia ruchu, ani tak ciężkich samochodów. Wiele do życzenia pozostawia też jakość materiałów używanych do budowy dróg i dbałość o utrzymanie ulic we właściwym stanie. Dopiero od połowy lat dziewięćdziesiątych do asfaltobetonu dodaje się polimery, które dodatkowo utwardzają nawierzchnie. Według "Strategii naprawy infrastruktury drogowej Warszawy" plan na rok 2004 zakłada zwiększenie wydatków na remonty, dzięki czemu stan dróg ma ulec wyraźnej poprawie; procentowy udział dróg, które nie wymagają napraw wzrośnie od 12,4 do 50 proc. Zarząd Dróg Miejskich planuje remontować rocznie ok. 80 km dróg. Jednym z ważniejszych założeń "Trzyletniego programu poprawy standardu nawierzchni ulic" jest remontowanie całych ciągów głównych ulic, a w pierwszej kolejności: al. Waszyngtona, Czerniakowskiej od Bartyckiej do Trasy Łazienkowskiej, al. Ujazdowskich i Belwederskiej (koszt - 12,5 mln zł). Na rok 2004 przewidziano remont al. Stanów Zjednoczonych, Ronda Wiatraczna, Grochowskiej, Marszałkowskiej, Nowego Światu z Pl. Trzech Krzyży, Ludnej, Wybrzeża Gdańskiego i Kościuszkowskiego.