"Zaprojektuj i zbuduj" na S7

2009-06-01 12:14
Umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Olsztynek-Nidzica wraz z budową obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S-51 podpisano 29 maja 2009 r.
Autor: GDDKiA Umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Olsztynek-Nidzica wraz z budową obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S-51 podpisano 29 maja 2009 r.

Umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Olsztynek-Nidzica wraz z budową obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S51 podpisano 29 maja 2009 r. To pierwsza warmińsko-mazurska inwestycja drogowa, która będzie realizowana w pilotażowym systemie "Zaprojektuj i zbuduj".

Wykonawcą kontraktu wartości 1 177 634 933 zł jest konsorcjum w składzie: Sando Budownictwo Polska Sp. z o. o. (lider), Construcciones Sanchez Dominguez-Sando SA, Energopol Szczecin SA, Wakoz Sp. z o.o., Europrojekt Gdansk Sp. z o.o.

Zadanie finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko potrwa 37 miesięcy od daty podpisania umowy.
- Mamy nadzieję na rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku, najdalej wiosną 2010 roku – powiedział przed podpisaniem umowy Tomasz Rudnicki, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – To inwestycja o dużym znaczeniu, największy kontrakt realizowany kiedykolwiek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Inwestycja polega na budowie ok. 26-km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o przekroju poprzecznym 2x2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2x3 oraz ok. 5 km obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S51 o przekroju poprzecznym jak dla S7.

Pozostałe parametry techniczne drogi:

  • prędkość projektowa Vp: 100km/h ;
  • prędkość miarodajna Vm: 110 km/h;
  • szerokość jezdni: dwie jezdnie 2x2 (2x3,5 m);
  • pas dzielący: 12 m (w tym opaski 2x0,5 m);
  • szerokość pasa awaryjnego: 2x 2,50 m;
  • szerokość pobocza gruntowego: min. 2 x 0,75 m;
  • szerokość korony drogi: min. 32,50 m;
  • kategoria ruchu: KR6;
  • obciążenie: 115 kN/oś.

"Zaprojektuj i zbuduj" to system, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie. Wyłoniony w przetargu wykonawca opracuje na podstawie wykonanej już wstępnej koncepcji drogi szczegółowy projekt budowlany, a po jego przygotowaniu przystąpi do budowy drogi.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej