Terminal II coraz bliżej... ukończenia
Dziewięciu wykonawców złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na dokończenie Terminalu II Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie. Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zakłada, że umowa zostanie podpisana do końca tego roku.
Chętni do dokończenia Terminalu II to:
- P.R.I. Pol-Aqua SA (lider), Vectra SA
- Budimex Dromex SA (lider), Ferrovial Agroman SA (Hiszpania), Mostostal Kraków SA
- Mostostal Warszawa SA (lider), Acciona Infraestructuras SA (Hiszpania), Eiffage Budownictwo Mitex SA
- Hochtief Polska Sp. z o.o. (lider), Hochtief Construction AG (Niemcy)
- Polimex-Mostostal SA (lider), Astaldi S.p.A. (Włochy)
- Karmar SA (lider), Bouygues Bâtiment International SA (Francja), Warbud SA
- Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag AG (Austria), Ed. Züblin AG (Niemcy)
- Skanska SA
- Porr (Polska) SA (lider), Porr Projekt und Hochbau AG (Austria), Porr GmbH (Austria)
Następnym krokiem będzie ocena złożonych przez wykonawców dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Po zakończeniu oceny wniosków, wykonawcy zostaną poinformowani o jej wynikach i otrzymanych ocenach dotyczących spełniania warunków udziału w postępowaniu. Następnie do złożenia ofert zaproszonych zostanie maksymalnie ośmiu wykonawców, zgodnie z warunkami określonymi w ogłoszeniu.
Zamówienie obejmuje m.in. dokończenie budowy pirsu południowego Terminalu II oraz budowę pirsu centralnego z pełną infrastrukturą techniczną. Planowany czas realizacji inwestycji wynosi 12 miesięcy od momentu podpisania umowy. PPL zakłada, że umowa zostanie podpisana do końca tego roku.
Budowa pirsu południowego została rozpoczęta przez Konsorcjum FBL. Po dokończeniu inwestycji, pirs południowy będzie kolejną halą, w której pasażerowie będą oczekiwać na wejście do samolotu. W pirsie południowym przewidziana jest też nowa strefa handlowo-gastronomiczna. Przed Terminalem I, od strony płyty lotniska powstanie pirs centralny, łączący funkcjonujący już pirs północny z południowym. Budowa pirsu centralnego również była objęta kontraktem z Konsorcjum FBL, ale nie została w ogóle rozpoczęta. Powierzchnia nowych pirsów - południowego i centralnego wyniesie 15 742 m2. Dzięki dokończeniu inwestycji pasażerowie oczekujący na wejście do samolotu będą mieli do dyspozycji jednolitą, przestronną halę, której długość wyniesie w sumie 725 m. Linie lotnicze i pasażerowie zyskają 11 nowych rękawów, zlokalizowanych w pirsie południowym i centralnym. Łączna liczba rękawów, z używanymi obecnie w pirsie północnym wyniesie 27. Łączna liczba gate’ów - 45.
Zakończenie prac planowane jest na koniec 2010 roku. Powierzchnia użytkowa Terminalu I i Terminalu II wyniesie 139 640 m2, a kubatura ponad 1mln m3.