Studenci dla Łodzi

2007-12-07 15:58

Upłynął termin zgłaszania projektów w konkursie na zagospodarowanie działki na skrzyżowaniu ulic Kilińskiego i Piłsudskiego w Łodzi. Młodzi architekci zaprezentują swoje prace przed komisją konkursową 12 grudnia 2007 w łódzkim hotelu Fokus. Wydarzenie zorganizowane zostało przez firmę deweloperską Faktoria wraz z Politechniką Łódzką i Urzędem Miasta Łodzi.

Na konkurs "Zaprojektuj i wypromuj biurowiec..." - zorganizowanego z myślą przede wszytskim o studentach architektury i budownictwa łódzkiej politechniki - wpłynęło 6 bardzo starannie przygotowanych projektów.

Podstawowym zadaniem konkursowym było stworzenie atrakcyjnego projektu zagospodarowania jednej z łódzkich działek. Miasto udostępniło młodym architektom plany parceli znajdującej się na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Kilińskiego. Jest to miejsce przeznaczone pod przyszłe inwestycje i wystawione na sprzedaż. Ma tu powstać atrakcyjny budynek komercyjny o wysokości do 110 m, którego parter i bezpośrednie otoczenie służyłoby wszystkim łodzianom.

Początkowo studenci mieli 30 dni na przygotowanie projektu. Na prośbę młodych twórców przyjmowanie prac zakończono jednak tydzień później niż pierwotnie zakładano. Przygotowane przez nich projekty prezentują bardzo wysoki poziom i widać, że wymagały bardzo wiele pracy.  szystkie projekty zakładają wysoką zabudowę działki. Projekty studentów z jednej strony dobrze wpisują się w okolicę, z drugiej strony - wyróżniają się, np. oryginalną bryłą.
- Cieszę się, że studenci tak poważnie podeszli do konkursu. Jakość projektów przekroczyła znacznie nasze oczekiwania. Mamy w Łodzi bardzo kreatywnych, młodych architektów - mówi Krzysztof Witkowski, prezes zarządu  Faktorii.

W łódzkim hotelu Fokus (Sala A, ul. Łąkowa 23/25) - 12 grudnia 2007 o godzinie 11.00 - młodzi architekci zaprezentują swoje prace przed komisją konkursową tak, jakby robili to na rozmowie z potencjalnym klientem. Tego dnia zostaną wybrane trzy grupy projektowe, których członkowie najlepiej poradzili sobie zarówno z architektonicznym, jak i "biznesowym" zadaniem. W nagrodę wezmą udział w szkoleniu "Sztuka wywierania najlepszego wrażenia - autoprezentacja i prezentacja", przeprowadzonym przez profesjonalną firmę szkoleniową.

Finałowym etapem rywalizacji będzie prezentacja 3 wyróżnionych prac na konferencji zorganizowanej w marcu 2008 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Studenci biorący udział w konferencji samodzielnie wybiorą zwycięzcę. Dla najlepszej koncepcji studenci Uniwersytetu Łódzkiego opracują strategię reklamy i promocji. Dzięki konkursowi i konferencjom Łódź ma szansę zdobyć ciekawy pomysł na zagospodarowanie ważnego dla miasta terenu, a studenci pokazać swoje możliwości szerokiej publiczności, między innymi dzięki Muratorowiplus - patronowi akcji.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany