Skanska opracowała autorski system operacyjny do zarządzania budynkiem biurowym i powierzchniami do pracy. Pierwszym budynkiem, w którym zastosowano Connected by Skanska jest biurowiec Spark w Warszawie. Skanska zapowiada, że ten innowacyjny system wejdzie do stałej oferty we wszystkich nowych budynkach biurowych Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej.
Smart building jeszcze bardziej smart
Użytkownicy biurowca mogą z poziomu aplikacji rezerwować sale spotkań w ramach swojej powierzchni. Aplikacja może rejestrować położenie danej osoby w budynku, dzięki zainstalowanym w pomieszczeniach beaconom i automatycznie daje możliwość sterowania temperaturą i oświetleniem w konkretnym miejscu. Wszystkie funkcje systemu komunikują się ze sobą, pozwalając na wirtualne utworzenie wejściówki dla gościa z zewnątrz, czy też zarezerwowanie mu miejsca parkingowego.
Patrz też: Skanska i perowskity

i
System smart building integrujący technologie budynku i ludzi
Connected by Skanska składa się z aplikacji mobilnej dla użytkowników biur oraz portalu webowego dla najemców i zarządców. Działa w trzech wymiarach:
- Connected Building - dającą możliwość połączenie funkcji budynku, jak np. activity based parking (system zarządzający optymalnym przydzielaniem miejsc parkingowych), zarządzanie z poziomu aplikacji mobilnej, wirtualna recepcja, z funkcjami społecznościowymi, jak social feed, informacje o transporcie publicznym w okolicy oraz przewodnik po budynku.
- Connected Fit Out - to dodatkowa opcja, którą mogą wybrać najemcy. Dysponuje m.in. lokalizatorem, systemem do zarządzania rezerwacjami sal oraz sterowania elementami środowiska pracy i ich optymalizacji.
- Connected Green - dodatkowa opcja wspierająca działania w zakresie rozwiązań eko dla pracowników i najemców, a także dająca wsparcie Skanska przy ubieganiu się o certyfikaty LEED i WELL dla wnętrz biurowych.