Seminarium: Trójmiasto dla przedsiębiorczych - Sopot 26 października 2010
Gdańsk, Gdynia, Sopot - trzy nadbałtyckie perły to miasta tętniące życiem. Chociaż stanowią jedną aglomerację, każde z nich ma własne ambicje i kierunki rozwoju. Dominujące wielkością Gdańsk i Gdynia prześcigają się w przyciąganiu inwestycji. Sopot, kojarzony przede wszystkim z wypoczynkiem i centrum rozrywkowym, ma również wielkie ambicje - zamierza stać się ważnym ośrodkiem biznesowym Trójmiasta.
Władze Sopotu wspólnie ze Stowarzyszeniem Wolna Przedsiębiorczość ogłosiły niedawno projekt powstania Centrum Wiedzy i Innowacji. Te same podmioty z sukcesem prowadzą Centrum Przedsiębiorczości, w tym Mikroinkubator. To nie wszystko: przyjęte w 2010 roku Studium Zagospodarowania przewiduje rozwój miasta wg dwóch osi: prestiżu (tu powstaną inwestycje zwiększające potencjał turystyczny) oraz biznesu i administracji (gdzie będzie się koncentrować przedsiębiorczość). Sopot jest także jednym z najbardziej "uporządkowanych" miast w Polsce - 85 proc. jego powierzchni ma plany zagospodarowania przestrzennego, zaś prace nad pozostałymi mają się rozpocząć lada chwila. Doceniają to przedsiębiorcy: w mieście, gdzie mieszka 37 tys. mieszkańców, jest ok. 7 tys. podmiotów gospodarczych, a wielu biznesmenów z sąsiednich Gdańska i Gdyni mieszka tu na stałe.
Program seminarium do pobrania TUTAJ
Czy powyższe działania wystarczą, by stworzyć dogodne warunki dla przedsiębiorczych? Co biznesmenom mają do zaoferowania Gdańsk i Gdynia? Czym różnią się programy działąnia poszczególnych miast? Gdzie właściciele firm powinni szukać wsparcia logistycznego i finansowego? Lokalizacji pod nowe przedsięwzięcia (Gdańsk? Gdynia? Sopot?)? Jak mogą współtworzyć politykę inwestycyjną? Jak wpływać na wizerunek miast? I wreszcie: czego mogą oczekiwać od samorządowców w najbliższych latach? Na te i wiele innych ważnych pytań odpowiedzą przedstawiciele miejskich władz, organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz praktycy i teoretycy biznesu podczas seminarium "Trójmiasto dla przedsiębiorczych".
Seminarium jest kolejnym spotkaniem w ramach cyklu "Prospects in Poland" promujących polskie miasta i ich możliwości inwestycyjne. Celem konferencji w Sopocie jest:
- omówienie trójmiejskiej polityki inwestycyjnej ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z Małymi i Średnimi Przedsiębiorstwami
- analiza projektów zrealizowanych wspólnie przez podmioty prywatne i samorządy
- przedstawienie lokalnych firm, które osiągnęły sukces
- prezentacja potrzeb i oczekiwań MŚP wobec samorządów
- strategia kreowania wizerunku Sopotu, Gdańska oraz Gdyni i ich kształt w najbliższej przyszłości
- finansowanie projektów inwestycyjnych, innowacyjnych, badawczych - ze źródeł komercyjnych i UE
- stworzenie forum wymiany opinii, doświadczeń pomiędzy przedstawicielami biznesu i włodarzy miasta.
Program seminarium do pobrania TUTAJ
Rejestracja na seminarium TUTAJ
Więcej informacji:
www.prospectsinpoland.com
e-mail: [email protected]
Do grona mówców - obok władz i miejskich specjalistów - zaprosimy przedstawicieli lokalnych organizacji skupiających firmy i działających dla biznesu, w szczególności dla Małych i Średnich przedsiębiorstw, instytucji i firm oraz świata nauki.
Organizatorem semianrium jest firma Bluevine Consulting. Firma jest inicjatorem cyklu Seminariów Inwestycyjnych. "Prospects in Poland". Głównym celem planowanych wydarzeń, adresowanych do polskich i zagranicznych inwestorów jest prezentacja potencjału inwestycyjnego.