S7 w ramach POIiŚ
Pierwsza umowa o dofinansowanie w sektorze transport POIiŚ podpisana. Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarły (19 marca 2009 roku) porozumienie w sprawie dofinansowanie budowy drogi ekspresowej S7, odcinek Grójec–Białobrzegi. Całkowita wartość projektu wynosi 584 073 091 zł.
Maksymalna kwota dofinansowania projektu realizowanego w ramach priorytetu VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe (działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN–T) Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 553 530 505 zł.
Przebudowa drogi krajowej nr 7 na odcinku Grójec–Białobrzegi jest częścią większego projektu, którego celem jest przekształcenie parametrów tej drogi do drogi ekspresowej S7. Inwestycja polega na przebudowie istniejącego jednojezdniowego odcinka drogi o długości 17,834 km, tak by powstała nowa dwujezdniowa trasa o podwyższonych parametrach (drogi ekspresowej). Dofinansowany odcinek drogi przebiega w układzie południkowym w południowej części województwa mazowieckiego przez obszar powiatu grójeckiego (gminy: Grójec, Belsk Duży, Goszczyn) oraz gminę Promna, należącą do powiatu białobrzeskiego. Odcinek ten połączy istniejące już dwujezdniowe obwodnice Grójca i Białobrzegów.
Realizacja inwestycji połączy drogą o parametrach klasy S dwa największe miasta Mazowsza: Warszawę i Radom, co usprawni połączenia międzyregionalne, zwiększając przepustowość drogi obciążonej ruchem samochodów ciężarowych.
Przebudowa trasy jest elementem dostosowania infrastruktury drogowej w Polsce do standardów Unii Europejskiej, a jej realizacja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz zapewni lepsze warunki przewozu osób i towarów w ciągu drogi krajowej nr 7 i międzynarodowej E77 na obszarze południowej części województwa mazowieckiego. Zaprojektowana nowa konstrukcja drogi zwiększy nośność nawierzchni do 115 kN/oś.
Droga ekspresowa S7 jest częścią międzynarodowych tras E28 i E77. Docelowo, droga ekspresowa długości ok. 720 km, połączy Gdańsk, Elbląg, Warszawę, Radom, Kielce, Kraków oraz Rabkę.