Rynkiem rządzi konsument

2007-09-13 18:32

Już po raz trzeci Grupa Media Partner przeprowadziła badania, które wyłaniają najpopularniejsze produkty i usługi na krajowym rynku. "Laury Klienta 2007" otrzymało też kilka firm z branży budowlanej. 

Nagrody od różnych "profesjonalnych gremiów" są cennym dorobkiem każdej firmy, ale najwięcej znaczą te, pochodzące od klientów, czyli świadczące o popularności i zaufaniu do produktów firmy. A jakie to są firmy już od kilku lat bada Grupa Media Partner. Przyznając liderom Laury Klienta. - Nasze badania to zakrojony na skalę ogólnopolską sondaż, który przynosi producentom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które produkty obecnie są liderami popularności w swojej grupie?

Ponieważ wyboru najwyżej cenionych produktów dokonują sami klienci, dlatego wartość takiego godła dla zwycięzców jest bardzo znacząca i odzwierciedla tendencje występujące na rynku. Nie klasyfikujemy wielkości sprzedaży, lecz opinie mówiące, który produkt postrzegany jest jako najlepszy. Opinie konsumentów są weryfikowane ankietami - podkreśla Maria Młynarczyk z GMP.

W kategorii "Okna i profile okienne z PVC" Shuco już po raz drugi pokonało wszystkich konkurentów. Srebrnym laurem wyróżniona została marka Aluplast. Trzecie miejsce zajął Rehau. 

Marka Fekro uplasowała się na I miejscu w kategorii: "Okna dachowe", a ponieważ wygrała po raz trzeci z rzędu oprócz złotego "Lauru Klienta" firma otrzymała konkursowy medal "Grand Prix". II miejsce w tej kategorii należy do firmy Velux Polska, III - do Roto Frank Okna dachowe.

W kategorii "Okna drewniane" I miejsce zajęła Stolarka Wołomin S.A., II miejsce Urzędowski Sp. z o.o., a III miejsce Sokółka Okna i Drzwi S.A.

I miejsce w kategorii "Drzwi" należy do Porty, II miejsce do Dierre, III zajęła Stolarka Wołomin. "Drzwi antywłamaniowe" - najlepsze według klientów wykonuje Gerda (I miejsce), Dierre (II) i Pol-skone (III). "Zamki do drzwi" - I Gerda, II Abloy, III Fana.

W kategorii "Dachówki" najlepszy według klientów okazał się BRAAS, nastepnie firmy Wienerberger i Roben.

Wśród producentów systemów rynnowych wyroby firmy Plastmo już trzeci rok z rzędu dystansują "rywali" - oprócz złotego godła firma otrzymała także Grand Prix 2007. II miejsce zajęła firma Marley, III - Gamrat.

W kategorii "Materiały termoizolacyjne" złote godło przypadło firmie Rockwool, a jej najnowszy produkt - mata lamelowa KLIMAFIX - otrzymał tytuł "Odkrycie Roku 2007". Srebro przypadło w tej grupie materiałów firmie URSA Polska (jako jedyna reprezentowała wełnę szklaną), a brąz otrzymała firma Paroc.

I miejsce w kategorii "Urządzenia i systemy grzewcze" zajęła firma Viessmann, II miejsce Purmo, III - Junkers.

"Czarna Mamba" - papa termozgrzewalna - została uznana przez konsumentów, respondentów konkursu "Laur Klienta", najlepszym produktem w kategorii materiały hydroizolacyjne. Wprowadzona na rynek zaledwie rok temu papa autorskiego pomysłu firmy Swisspor Polska otrzymała tytuł "Odkrycie Roku 2007".

W kategorii "Producenci kostki brukowej" złoty laur otrzymał Libet.

Złote godło "Laur Konsumenta 2007"otrzymała też w swojej kategorii firma KABI - jej kabiny prysznicowe drugi rok z rzędu plasują się na pozycji numer. Dodatkowo jedna z kabin - "Seria Nowa Plus" - została wyróżniona tytułem "Odkrycie Roku 2007".

Dla marki Komandor nagrody w tym specyficznymkonkursie też nie są nowścią - jej systemy szaf, garderób i dzrwi przesuwnych otrzymały trzeci raz złoto, a zatem i medal Grand Prix.

Philips zajął I miejsce w kategorii "Żarówki" wyprzedzając Osram i Brilux.

Ceramika Paradyż zdobyła I nagrodę w kategorii "Płytki ceramicze", II miejsce przyznano firmie Tubądzin, III - zajęła Ceramika Nowa Gala S.A. W kategorii "Wykładziny podłogowe" I miejsce należy do Gerflor, II do Lentex, III zajęła Angella.

Śnieżka wygrała w kategorii "Farby", wyprzedzając Dulux i Decoral.

W kategorii "Klimatyzatory" I nagroda została przyznana firmieLG, II - Mitsubishi Heavy Industries,Ltd., III -firmie Toshiba.

I miejsce i złoty Laur Klienta 2007 w  kategorii "Systemy alarmowe i zabezpieczeń" uzyskała firma SATEL.

Wkręt-Met (I miejsce) wyprzedził Koelner (II)  i Mag-Krak (III) - w kategorii "Techniki zamocowań budowlanych".

W kategorii "Systemy z aluminium" I miejsce przyznano firmie Aluprof, II Schuco, III Reynaers.

Laury Klienta sa przyznawane w wielu kategoriach i branżach. Oprócz marek i wyrobów związnych z branżą budowlaną wśród nagrodzonych są m.in. książki telefoniczne, stacje paliw, projektory multimedialne, drukarki itd.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej