Rynkiem rządzi konsument

2007-09-13 18:32

Już po raz trzeci Grupa Media Partner przeprowadziła badania, które wyłaniają najpopularniejsze produkty i usługi na krajowym rynku. "Laury Klienta 2007" otrzymało też kilka firm z branży budowlanej. 

Nagrody od różnych "profesjonalnych gremiów" są cennym dorobkiem każdej firmy, ale najwięcej znaczą te, pochodzące od klientów, czyli świadczące o popularności i zaufaniu do produktów firmy. A jakie to są firmy już od kilku lat bada Grupa Media Partner. Przyznając liderom Laury Klienta. - Nasze badania to zakrojony na skalę ogólnopolską sondaż, który przynosi producentom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które produkty obecnie są liderami popularności w swojej grupie?

Ponieważ wyboru najwyżej cenionych produktów dokonują sami klienci, dlatego wartość takiego godła dla zwycięzców jest bardzo znacząca i odzwierciedla tendencje występujące na rynku. Nie klasyfikujemy wielkości sprzedaży, lecz opinie mówiące, który produkt postrzegany jest jako najlepszy. Opinie konsumentów są weryfikowane ankietami - podkreśla Maria Młynarczyk z GMP.

W kategorii "Okna i profile okienne z PVC" Shuco już po raz drugi pokonało wszystkich konkurentów. Srebrnym laurem wyróżniona została marka Aluplast. Trzecie miejsce zajął Rehau. 

Marka Fekro uplasowała się na I miejscu w kategorii: "Okna dachowe", a ponieważ wygrała po raz trzeci z rzędu oprócz złotego "Lauru Klienta" firma otrzymała konkursowy medal "Grand Prix". II miejsce w tej kategorii należy do firmy Velux Polska, III - do Roto Frank Okna dachowe.

W kategorii "Okna drewniane" I miejsce zajęła Stolarka Wołomin S.A., II miejsce Urzędowski Sp. z o.o., a III miejsce Sokółka Okna i Drzwi S.A.

I miejsce w kategorii "Drzwi" należy do Porty, II miejsce do Dierre, III zajęła Stolarka Wołomin. "Drzwi antywłamaniowe" - najlepsze według klientów wykonuje Gerda (I miejsce), Dierre (II) i Pol-skone (III). "Zamki do drzwi" - I Gerda, II Abloy, III Fana.

W kategorii "Dachówki" najlepszy według klientów okazał się BRAAS, nastepnie firmy Wienerberger i Roben.

Wśród producentów systemów rynnowych wyroby firmy Plastmo już trzeci rok z rzędu dystansują "rywali" - oprócz złotego godła firma otrzymała także Grand Prix 2007. II miejsce zajęła firma Marley, III - Gamrat.

W kategorii "Materiały termoizolacyjne" złote godło przypadło firmie Rockwool, a jej najnowszy produkt - mata lamelowa KLIMAFIX - otrzymał tytuł "Odkrycie Roku 2007". Srebro przypadło w tej grupie materiałów firmie URSA Polska (jako jedyna reprezentowała wełnę szklaną), a brąz otrzymała firma Paroc.

I miejsce w kategorii "Urządzenia i systemy grzewcze" zajęła firma Viessmann, II miejsce Purmo, III - Junkers.

"Czarna Mamba" - papa termozgrzewalna - została uznana przez konsumentów, respondentów konkursu "Laur Klienta", najlepszym produktem w kategorii materiały hydroizolacyjne. Wprowadzona na rynek zaledwie rok temu papa autorskiego pomysłu firmy Swisspor Polska otrzymała tytuł "Odkrycie Roku 2007".

W kategorii "Producenci kostki brukowej" złoty laur otrzymał Libet.

Złote godło "Laur Konsumenta 2007"otrzymała też w swojej kategorii firma KABI - jej kabiny prysznicowe drugi rok z rzędu plasują się na pozycji numer. Dodatkowo jedna z kabin - "Seria Nowa Plus" - została wyróżniona tytułem "Odkrycie Roku 2007".

Dla marki Komandor nagrody w tym specyficznymkonkursie też nie są nowścią - jej systemy szaf, garderób i dzrwi przesuwnych otrzymały trzeci raz złoto, a zatem i medal Grand Prix.

Philips zajął I miejsce w kategorii "Żarówki" wyprzedzając Osram i Brilux.

Ceramika Paradyż zdobyła I nagrodę w kategorii "Płytki ceramicze", II miejsce przyznano firmie Tubądzin, III - zajęła Ceramika Nowa Gala S.A. W kategorii "Wykładziny podłogowe" I miejsce należy do Gerflor, II do Lentex, III zajęła Angella.

Śnieżka wygrała w kategorii "Farby", wyprzedzając Dulux i Decoral.

W kategorii "Klimatyzatory" I nagroda została przyznana firmieLG, II - Mitsubishi Heavy Industries,Ltd., III -firmie Toshiba.

I miejsce i złoty Laur Klienta 2007 w  kategorii "Systemy alarmowe i zabezpieczeń" uzyskała firma SATEL.

Wkręt-Met (I miejsce) wyprzedził Koelner (II)  i Mag-Krak (III) - w kategorii "Techniki zamocowań budowlanych".

W kategorii "Systemy z aluminium" I miejsce przyznano firmie Aluprof, II Schuco, III Reynaers.

Laury Klienta sa przyznawane w wielu kategoriach i branżach. Oprócz marek i wyrobów związnych z branżą budowlaną wśród nagrodzonych są m.in. książki telefoniczne, stacje paliw, projektory multimedialne, drukarki itd.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany