ROCA rośnie

2007-09-14 13:33

ROCA, największy na świecie producent ceramiki sanitarnej, dokonał kolejnej istotnej inwestycji. Tym razem wzmocnił swoją pozycję w Europie Wschodniej. Do koncernu dołączyła rosyjska Keramika.

Nabycie przez ROCA rosyjskiej firmy to kolejny krok gruntujący pozycję koncernu na międzynarodowym rynku ceramiki. Keramika posiada w Rosji dwie fabryki, w których zatrudnia 1400 pracowników. Jej roczna produkcja wynosi blisko 1,5 mln wyrobów. Dzięki przejęciu Keramiki i niedawno wybudowanej fabryce ceramiki w St. Petersburgu, na rosyjskim rynku sprzedawanych będzie ponad 2 mln urządzeń ceramicznych ROCA rocznie. Spodziewane obroty koncernu w Rosji wyniosą ok. 25 mln EURw 2008 r.
Mocną stroną Keramiki jest Santek (znana marka w Rosji) oraz dobrze rozbudowana sieć dystrybucji. Dzięki niej ROCA wzmocni się nie tylko od strony mocy produkcyjnych, ale  uzyska też nowe możliwości kanałów dystrybucji w Rosji dla swoich tradycyjnych marek. Do tej pory, na tym rynku, ROCA obecna była z markami ceramicznymi: ROCA, JIKA, LAUFEN, GALA i BELLAVISTA oraz produkowaną w Polsce marką wellness: POOLSPA.
W tym roku Roca wyraźnie wzmacnia swoją pozycję w europejskiej branży łazienkowej. Po wcześniejszym przejęciu malezyjskiego lidera, firmy Sime Inax, ROCA wykupiła także szwajcarską firmę Similor Holding. W ten sposób inwestycyjny kapitał grupy wzrósł do 90 mln EUR.
Similor Holding to lider branży łazienkowej na rynku szwajcarskim oraz prężny eksporter, którego 30% wyrobów trafia do innych krajów europejskich. Firma zatrudniająca ok. 350 pracowników może pochwalić się obrotem handlowym rzędu 72 mln EUR. Similor Holding to spółka będąca właścicielem trzech marek: Similor Kugler, Arwa and Sanimatic.
Rozwój grupy ROCA to także bezpośrednie korzyści dla polskiego rynku. W myśl zasady duży może więcej, silniejszy koncern (reprezentowany w Polsce przez cztery marki ROCA, POOLSPA, LAUFEN, MADALENA) to większe i lepiej zorganizowane zaplecze technologiczne, gwarancja najwyższej jakości produktu oraz stale doskonalona obsługa klienta.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany