ROCA rośnie

2007-09-14 13:33

ROCA, największy na świecie producent ceramiki sanitarnej, dokonał kolejnej istotnej inwestycji. Tym razem wzmocnił swoją pozycję w Europie Wschodniej. Do koncernu dołączyła rosyjska Keramika.

Nabycie przez ROCA rosyjskiej firmy to kolejny krok gruntujący pozycję koncernu na międzynarodowym rynku ceramiki. Keramika posiada w Rosji dwie fabryki, w których zatrudnia 1400 pracowników. Jej roczna produkcja wynosi blisko 1,5 mln wyrobów. Dzięki przejęciu Keramiki i niedawno wybudowanej fabryce ceramiki w St. Petersburgu, na rosyjskim rynku sprzedawanych będzie ponad 2 mln urządzeń ceramicznych ROCA rocznie. Spodziewane obroty koncernu w Rosji wyniosą ok. 25 mln EURw 2008 r.
Mocną stroną Keramiki jest Santek (znana marka w Rosji) oraz dobrze rozbudowana sieć dystrybucji. Dzięki niej ROCA wzmocni się nie tylko od strony mocy produkcyjnych, ale  uzyska też nowe możliwości kanałów dystrybucji w Rosji dla swoich tradycyjnych marek. Do tej pory, na tym rynku, ROCA obecna była z markami ceramicznymi: ROCA, JIKA, LAUFEN, GALA i BELLAVISTA oraz produkowaną w Polsce marką wellness: POOLSPA.
W tym roku Roca wyraźnie wzmacnia swoją pozycję w europejskiej branży łazienkowej. Po wcześniejszym przejęciu malezyjskiego lidera, firmy Sime Inax, ROCA wykupiła także szwajcarską firmę Similor Holding. W ten sposób inwestycyjny kapitał grupy wzrósł do 90 mln EUR.
Similor Holding to lider branży łazienkowej na rynku szwajcarskim oraz prężny eksporter, którego 30% wyrobów trafia do innych krajów europejskich. Firma zatrudniająca ok. 350 pracowników może pochwalić się obrotem handlowym rzędu 72 mln EUR. Similor Holding to spółka będąca właścicielem trzech marek: Similor Kugler, Arwa and Sanimatic.
Rozwój grupy ROCA to także bezpośrednie korzyści dla polskiego rynku. W myśl zasady duży może więcej, silniejszy koncern (reprezentowany w Polsce przez cztery marki ROCA, POOLSPA, LAUFEN, MADALENA) to większe i lepiej zorganizowane zaplecze technologiczne, gwarancja najwyższej jakości produktu oraz stale doskonalona obsługa klienta.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany