Ranking Marek Budowlanych 2008

2009-02-07 8:00
Obsypany nagrodami Atlas
Autor: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Obsypany nagrodami Atlas: od Prawej Jerzy Wlazy, dyrektor ds. Rynku, oraz Henryk Siodmok, prezes Grupy Atlas.

Już po raz piąty, podczas poznańskich targów BUDMA, odbyła się Gala Budowlanej Marki Roku i Dystrybutora Roku organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Głównym zwycięzcą - ponownie - został Atlas.

W tegorocznym Rankingu łącznie wyróżnionych i nagrodzonych zostało 60 firm. Spośród nich wyłoniono nagrody główne dla najlepszych Dystrybutorów Materiałów Budowlanych w kategorii Hipermarkety Budowlane oraz Sieci Hurtowni Materiałów Budowlanych; najlepszą Budowlaną Markę Roku 2008 oraz Budowlane Marki Roku w 19 kategoriach asortymentowych – pozostali laureaci zdobyli wyróżnienia w danej kategorii.

Wyniki Rankingu Marek Budowlanych 2008

BUDOWLANA MARKA ROKU 2008
Grupa Atlas Sp. z o.o.

Kategoria Pokrycia dachowe
BUDOWLANA MARKA ROKU: Röben Ceramika Budowlana Sp. z o.o.
Wyróżnienie 1: Braas, marka firmy Monier Sp. z o.o.
Wyróżnienie 2: Icopal S.A.

Kategoria Okna dachowe 
Fakro Sp. z o.o.
Velux Polska Sp. z o.o.
Roto Frank Okna Dachowe Sp. z o.o.

Kategoria Systemy rynnowe
Marley Polska Sp. z o.o.
Gamrat S.A.
Wavin Metalplast-Buk Sp. z o.o.

Kategoria Płytki ceramiczne 
Opoczno S.A.
Ceramika Paradyż Sp. z o.o.
Ceramika Tubądzin Sp. z o.o.

Kategoria Kleje i fugi 
Mapei Polska Sp. z o.o.
Ceresit; marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.
Atlas Sp. z o.o.

Kategoria Kostka brukowa 
Libet SA
Polbruk SA
Bruk-Bet Sp. z o.o.

Kategoria Tynki dekoracyjne
Ceresit; marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.
Atlas Sp. z o.o.
Knauf - Bauprodukte Polska Sp. z o.o.

Kategoria Piany i silikony
Soudal Sp. z o.o. 
Tytan, marka firmy Selena S.A.
Ceresit; marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.

Kategoria Wełna mineralna i skalna 
Rockwool Polska Sp. z o.o.
Saint - Gobain Isover Polska Sp. z o.o.
Ursa Polska Sp. z o.o.

Kategoria Drzwi wewnętrzne
Porta KMI Poland Sp. z o.o.
Sokółka Drzwi i Okna SA
Pol-Skone Sp. z o.o.

Kategoria Styropian
Termo Organika Sp. z o.o. 
Styropol Sp. z o.o.
Knauf Industries Sp. z o.o.

Kategoria Podłogi drewniane i laminowane 
Kronopol Sp. z o.o.
Barlinek SA
Classen-Pol S.A.

Kategoria Lakiery do drewna 
Dulux, marka firmy ICI Polska 
Domalux , marka firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o. 
Drewnochron, marka firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o.

Kategoria Farby wewnętrzne 
Dekoral, marka firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o. 
Dulux, marka firmy ICI Polska
Śnieżka, marka Grupy Śnieżka S.A.

Kategoria Produkty gipsowe do wyrównywania ścian 
Cekol, marka firmy Cedat Sp. z o.o.
 
Knauf Sp. z o.o.
Gipsar, marka firmy Atlas Sp. z o.o.

Kategoria Płyty gipsowo-kartonowe 
Knauf Sp. z o.o. 
Lafarge Gips Sp. z o.o.
Saint-Gobain Rigips Polska Sp. z o.o.

Kategoria Materiały wznoszeniowe 
Porotherm, marka firmy WIENERBERGER Sp. z o.o.
Ytong, marka firmy XELLA Sp. z o.o.
Silka, marka firmy XELLA Sp. z o.o.

Kategoria Okna elewacyjne 
P.P. Oknoplast – Kraków Sp. z o.o. 
Sokółka Drzwi i Okna S.A.
Urzędowski Sp. z o.o.

Kategoria Profile okienne 
Aluplast Sp. z o.o. 
Veka Polska Sp. z o.o.
Rehau Sp. z o.o.

Wyniki Rankingu Dystrybutorów Materiałów Budowlanych 2008

DYSTRYBUTOR ROKU 2008 w kategorii Sieci hurtowni - Polskie Składy Budowlane SA
DYSTRYBUTOR ROKU 2007 w kategorii Hipermarketów budowlanych - Castorama Polska Sp. z o.o.

Ranking Marek Budowlanych przeprowadzony został już po raz piąty. Klasyfikację utworzono w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, zrealizowanych techniką CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Badaniem objęto łącznie 2050 respondentów reprezentujących firmy wykonawcze z całego kraju.
Ranking obejmował 19 kategorii. Na pytania przyporządkowane danej kategorii każdorazowo odpowiadało 350 respondentów a w przypadku modułu „kostka brukowa” wypowiedziało się 300 wykonawców.
Ranking zbudowany był w oparciu o 3 pytania, w których proszono o wskazanie marki:
a) o najwyższej jakości w danej kategorii
b) o najlepszej relacji ceny do jakości w danej kategorii
c) stosowanej w największej ilości przez badanego wykonawcę.
Wynik końcowy opracowano na podstawie rozkładów odpowiedzi na powyższe pytania, odpowiedziom przypisując „wagi” (odpowiednio: 0,4; 0,3; 0,3).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej