Przetarg na obwodnicę Kielc: wybrana najtańsza oferta
Komisja przetargowa przy kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uznała, że najkorzystniejszą, najtańszą ofertę w przetargu na budowę obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7 złożyło konsorcjum firm Mostostal Warszawa oraz Acciona Infraestructuras z Hiszpanii. Opiewa ona na niecałe 642 mln złotych.
Wnioski o dopuszczenie do ogłoszonego w roku ubiegłym dwustopniowego przetargu na obwodnicę Kielc złożyło 21 firm i konsorcjów. Oferty cenowe w drugim etapie postępowania przetargowego zostały złożone przez 10 podmiotów zainteresowanych inwestycją. Najdroższa oferta opiewała na 989 mln złotych.
Teraz uczestnicy przetargu mają czas na wnoszenie ewentualnych uwag, ponadto przetarg podlega obligatoryjnej kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli okaże się, że nie ma zaostrzeń, będzie można podpisać umowę z wykonawcą inwestycji, co może nastąpić jeszcze w sierpniu.
Budowa 23-kilometrowej obwodnicy Kielc to największa do tej pory inwestycja drogowa regionu świętokrzyskiego. Prace potrwają 18 miesięcy z przerwami na okresy zimowe. Oddana do użytku w latach 80. ubiegłego wieku kielecka obwodnica ma co prawda tylko jedną jezdnię, ale ma status drogi ekspresowej.
W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni tzw. zespolony będzie pierwszym i jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych.