Przebudowa mostu w Ostródzie. GDDKiA poznała propozycje przetargowe
Wybudowany w 2004 roku most przez rzekę Drwęcę w miejscowości Ostróda wymaga przebudowy. GDDKiA otworzyła propozycje przetargowe związane z rozbiórką obiektu i budową nowego. Do postępowania przetargowego przystąpiło 6 firm wykonawczych.
17 sierpnia Generlana Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostad (GDDKiA) otwoorzyła proopozycje przetargowe na przebudowę mostu w miejscowości Ostróda, w ciągu drogi krajowej nr 16. Stary most zostanie zastąpiony nowym - łukowym.
Obiekt będzie dłuższy i szerszy od istniejącego. Niweleta mostu zostanie podniesiona na tyle, że skończą się utrudnienia w żegludze pomiędzy Małym i Dużym Jeziorakiem. Jest to drugie postępowanie przetargowe w ramach przedsięwzięcia. Pierwsze unieważniono, ponieważ propozycja, która wpłynęła przekraczała budżet jaki GDDKiA przeznaczyła na realizację inwestycji.
Sopocka spółka MOST jako jedyny złożył propozycję, na kwotę 375.000,01 złotych, która przekraczała budżet jaki GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (200.000 złotych). W związku z tym, wznowiono postępowanie, gdyż zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków do kwoty najkorzystniejszej propozycji.
Istniejący most został wybudowany w 2004 roku. Jest obiektem jednoprzęsłowym, który z nadbetonem tworzy płytę. Szerokość jezdni na moście wraz z obustronnymi poboczami (o szerokości 2,3 m) wynosi 7 m. Obiekt mie ma chodników, jedynie belki podporęczowe. Podpory mostu nie są uszkodzone, natomiast przykrycia dylatacyjne mają niewielkie deformacje.
Przebudowa mostu w Ostródzie - ofety przetargowe
- Przedsiębiorstwo Budowy Drog i Mostów DROMO Sp.zo.o. - 9 996 520, 87 złotych,
- Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo - Usługowe JAWAL Sp. zo.o. - 11 141 930, 41 złotych,
- Konsorcjum firm: firma "GOTOWSKI " Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. zo.o., POL-DRÓG Sp. zo.o., Drogi i Mosty Antoni Popowski - 9 614 953, 75 złotych,
- STRABAG - 12 032 082, 87 złotych,
- SKANSKA - 9 095 597, 58 złotych,
- MOST Sp. zo.o. - 14 580 229, 53 złotych.
Przebudowa mostu- roboty budowlane
- rozbiórka krawężników kamiennych,
- rozbiórka nawierzchni na moście i na belkach podporęczowych,
- oczyszczenie i zabezpieczenia antykoryzyjne przez hydrofobizację powierzchni gzymsów,
- ułożenie izloacji przeciwwilgociowej z papy termo-zgrzewalnej na wyprofilowanej płycie żelbetowej,
- ustawienie na moście i dojazdach krawężników kamiennych mostowych z odzysku po rozbiórce, wykonanie na jezdni mostu i dojazdów nowej nawierzchni, składającej się z warstwy wiążącej grubości 4 cm i warstwy ścieralnej grubości 4 cm z betonu asfaltowego,
- ułożenie izolacjonawierzcni z żywic, o grubości 6 mm na belkach podporęczowych,
- wykonanie bitumicznej dylatacji nawierzchni nad przyczółkami.
Termin realizacji zamówienia - 13,5 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.