Próba obciążeniowa estakady

2007-12-21 8:51

Nowa estakada wschodnia Wisłostrady została poddana próbom obciążeniowym w czwartek, 15 listopada 2007 r. Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów (filia Kielce). Próba polegała na obciążeniu trzech przęseł wiaduktu - długości 21 m każdy - dziewięcioma samochodami ciężarowymi o jednostkowym ciężarze 26 ton (łącznie 234 tony).

Prace przy estakadzie na Wisłostradzie rozpoczęły się w nocy z 6 na 7 marca 2007 r. Samochody jadące z Warszawy w kierunku Łomianek zostały skierowane na estakadę zachodnią, jednak z jednoczesnym ograniczeniem - zakaz ruchu dla pojazdów o wadze powyżej 3,5 tony. W ramach całego projektu Skanska ma wykonać rozbiórkę istniejącej konstrukcji a następnie zbudować nowe estakady o długości 814 metrów bieżących - zarówno zachodniej, jak i wschodniej części. Projekt obejmie również remont oświetlenia estakad, wykonanie odwodnienia, a także opracowanie i uzgodnienie projektu czasowej organizacji ruchu.

Nowa estakada wschodnia Wisłostrady została poddana próbom obciążeniowym we wtorek, 14 listopada 2007 r. Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów (filia Kielce). Próba polegała na obciążeniu trzech przęseł wiaduktu - długości 21 m każdy - dziewięcioma samochodami ciężarowymi o jednostkowym ciężarze 26 ton (łącznie 234 tony). Estakada test przeszła pomyślnie i oddanie estakady wschodniej do użytku planowane jest na 30 listopada 2007 r. Niezwłocznie po przełożeniu ruchu na estakadę wschodnią rozpoczną się roboty rozbiórkowe i odbudowa estakady zachodniej. Umowny termin realizacji projektu o wartości 107 mln zł brutto wyznaczono na 15 stycznia 2009 r.

Estakady zaprojektowano na klasę obciążenia A (przejazd pojazdów o wadze do 50 ton, pojazdy o wadze większej muszą przejeżdżać w sposób kontrolowany).

Główne wymiary estakad po przebudowie:

  • długość: Estakada Wschodnia - 819,63 m, Estakada Zachodnia - 814,26 m
  • szerokość całkowita każdej estakady - 13,90 m, jezdni 11,50 m
  • powierzchnia obydwu estakad - 22711 m2
  • do przebudowy obydwu estakad potrzebne będzie 4000 ton stali konstrukcyjnej, 2000 ton stali zbrojeniowej, 10 000 m3 betonu.

Konstrukcję stalową dźwigarów nośnych wykonano z dźwigarów gorącowalcowanych o przekroju dwuteowym wys. 1000 mm, wyprodukowanych w hucie Arcelora - Mittala w Luksemburgu. Jest to trzecie/lub czwarte rozwiązanie tego typu w Polsce, ale pierwsze, gdzie nie stosowano poprzecznic przęsłowych.
Wykonawcą prac jest Skanska SA Oddział Budownictwa Drogowo-Mostowego w Warszawie.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej