Poszukaj nowych możliwości rozwoju - idź na "Prospects in Poland"
Według opinii wielu ekspertów, gdy świat ogarniał kryzys finansowy, Polska była w relatywnie bezpiecznej sytuacji makroekonomicznej, w porównaniu z innymi krajami Europy Środkowo-Wschodniej. Wyraźne symptomy zainteresowania inwestycjami na naszym rynku, który wbrew globalnym tendencjom pozostawał poza epicentrum światowej recesji, stworzyły Polsce niebywałą okazję wypracowania sobie w oczach inwestorów wizerunku kryzysowego lidera - stabilnego, bezpiecznego i perspektywicznego rynku.
Czy i w jakim stopniu Polska wykorzystała tę szansę? Czy okres światowego spowolnienia gospodarczego pomógł umocnić pozycję Polski jako atrakcyjnego i generującego zyski rynku? Już wkrótce nowych możliwości i perspektyw dla Polski poszukiwać będą eksperci i uczestnicy rozpoczynającego się właśnie w największych polskich miastach cyklu seminariów inwestycyjnych Prospects in Poland 2010.
Cieszę się, że pierwszym miastem, otwierającym cykl spotkań – mówi Aneta Kłodaś, dyrektor ds. Rozwoju Bluevine Consulting – będzie Łódź, dynamicznie rozwijające się miasto, cieszące się opinią przyjaznego inwestorom, odważnie i śmiało realizujące swoje wizje. 4 marca w łódzkim hotelu Andel’s spotkają się przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Ministerstwa Gospodarki, Urzędu Miasta Łodzi oraz funkcjonujący w mieście inwestorzy by porozmawiać o perspektywach gospodarczych zarówno Łodzi jak i Polski. Choć Polska w porównaniu z innymi krajami – mówi Włodzimierz Fisiak, Marszałek Województwa Łódzkiego – ma dość mocną pozycję, musimy uświadomić zagranicznym inwestorom nasz potencjał i możliwości. Bez spójnej i konsekwentnej promocji gospodarczej oraz odpowiednich rozwiązań na poziomie rządowym nie będzie to możliwe – dodaje.
Seminaria Prospects in Poland 2010, organizowane przez specjalizującą się w prospekcji rynku i kontaktach B2B warszawską firmę Bluevine Consulting, pod patronatem Financial Times, zostały zaprojektowane jako cykl spotkań lokalnych przedstawicieli świata biznesu, władzy lokalnej, mediów oraz inwestorów poszukujących nowych obszarów współpracy. Wraz z cyklem seminariów organizatorzy zamierzają odwiedzić najbardziej atrakcyjne i perspektywiczne inwestycyjnie polskie miasta według opinii współpracujących z organizatorami Prospects in Poland 2010 ekspertów z jednej z największych firm doradczych Deloitte, czyli Łódź, Lublin, Wrocław, Katowice i Gdańsk.
Każdemu spotkaniu odbywającemu się w ramach cyklu Prospects in Poland 2010 towarzyszyć będzie „business mixer”, czyli nieformalne spotkanie uczestników seminarium, które służyć ma nawiązywaniu kontaktów biznesowych i wymianie doświadczeń. Po zakończeniu cyklu seminariów we wszystkich zaplanowanych na 2010 rok polskich miastach, organizatorzy we współpracy z partnerami projektu planują opracowanie zbiorczego raportu Prospects in Poland, zawierającego nie tylko zebrane wnioski i spostrzeżenia z odbywających się spotkań, ale i rekomendacje dot. perspektyw rozwoju polskiej gospodarki na następne lata.
Katalog INWESTYCJE BUDOWLANE-murator oraz serwis www.muratorplus.pl objęły patronat medialny nad tym wydarzeniem.