POLCOLORIT na wschód

2007-05-25 12:43

Grupa Kapitałowa Polcolorit SA przygotowała nową strategię rozwoju firmy, mającą ją przekształcić z lokalnego producenta płytek ceramicznych - w regionalnego potentata. Nie tylko obejmuje ona plany wzmocnienia pozycji na rynku polskim, lecz także zakłada zwiększenie inwestycji zagranicznych.

Prezes firmy Wiktor Marconi zapowiedział wprowadzenie w najbliższym czasie na rynek polski nowej marki płytek ceramicznych. Ma ona być jeszcze bardziej ekskluzywna niż znane do tej pory Polcolorit (średni segment cenowy) i Ceramika Marconi (wysoki). Strategia ta zakłada również optymalizację efektywności sprzedaży.
Spółka zamierza ponadto zmienić i znacznie rozszerzyć swoją działalność - prowadzoną pod nazwą Ceramiki Marconi - na rynkach wschodnich, zwłaszcza Ukrainy i Rosji. Inwestycje w tym regionie mają teraz polegać m.in. na przejmowaniu lokalnych producentów z branży ceramicznej. Dzięki obniżeniu kosztów produkcji, transportu oraz cła umożliwi to zdobycie znaczącej pozycji na danym rynku. Decyzja dotycząca lokalizacji pierwszej tego typu inwestycji - plany przewidują przeniesienie 1 linii produkcyjnej - ma zapaść w ciągu najbliższych miesięcy.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany