Zarząd PKP wybrał wykonawcę, który zrealizuje połączenie kolejowe prowadzące do stadionu Arena Gdańsk.
Przedsięwzięcie umożliwi wznowienie ruchu pociągów pasażerskich, które zostały zawieszone 6 lat temu. Nowa sieć kolejowa, ma być gotowa do końca listopada.
Wykonawcą inwestycji jest firma TOR-KAR-SSON. Umowa na roboty budowlane została podpisana 19 września. Z ramienia PKP umowę podpisali: Dariusz Kaczyński - dyrektor Centrum Rewitalizacji Inwestycji oraz Eugeniusz Pietrzak - zastępca dyrektora Centrum Rewitalizacji Inwestycji, natomiast w imieniu wykonawcy TOR-KAR-SS0N, Zbigniew Kargul, właściciel spółki.
W ramach zawartego kontraktu wykonawca zadania zaprojektuje i wybuduje nową linię.
Całkowita wartość umowy na roboty budowlane wynosi 6 087 270 tys. złotych.
Połączenie kolejowe do stadionu Arena Gdańsk - zakres robót
- opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej i powykonawczej,
- kompleksowa wymiana 3,5 km nawierzchni kolejowej,
- wymiana 1 szt. rozjazdu,
- wybudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami 227 i 249 wraz z jego elektryfikacja i centralizacją wbudowanych rozjazdów,
- modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa (dobudowa przebiegów, przestawienie semaforów i tarcz ostrzegawczych),
- zabudowa rogatek z 2 napędami elektrycznymi wraz z telewizją przemysłową TVu,
- przebudowa sieci trakcyjnej (4 słupy na długości budowanego peronu),
- skrócenie toru żeberkowego i zakończenie go kozłem oporowym.
Połączenie kolejowe do stadionu Arena Gdańsk umożliwi dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny do Letnicy, czyli na stadion piłkarski i do powstających właśnie obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Linia kolejowa (nr 249) Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno (linia pasażerska) jest linią jednotorową, zelektryfikowaną, przebiegającą w terenie zabudowanym.
Równolegle do niej przebiega linia kolejowa (nr 227) Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (linia towarowa). Inwestycja pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich, które zostały zawieszone w 2005 roku. Ponadto, przedsięwięcie przyczyni się do uzyskania prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwi wykorzystanie toru linii kolejowej 227 do ruchu pociągów osobowych. Inwestycja usprawni połączenie pomiędzy centrum miasta, a dzielnicą Gdańsk Nowy Port (tereny przemysłowe i rejon portów), a także po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i okolic.