PKP: jedna firma chce budować peron przy stadionie PGE Arena

2011-10-26 14:57
PGE Arena Gdańsk - budowa peronu
Autor: PKP PLK SA

W postępowaniu przetargowym, na budowę peronu przy stadionie PGE Arena w Gdańsku, w wyznaczonym terminie wzięła udział jedna firma wykonawcza. Złożona propozycja jest o ponad 1 mln złotych wyższa od kwoty, jaką PKP przeznaczają na inwestycję.

Zarząd PKP otworzył 21 października, propozycje przetargowe, na budowę peronu przy stadionie PGE Arena w Gdańsku.
Do przetargu w wyznaczonym terminie przystąpiła tylko jedna firma wykonawcza.

Przeczytaj również: Budownictwo energooszczędne. Dyrektywa unijna 2010/31/UE, a przyszłość projektów budowlanych

Propozycję przetargową na budowę peronu przy PGE Arena, na kwotę 2 082 057, 90 złotych brutto, złożyło przedsiębiorstwo handlowo-usługowe Rajbud z Tczewa. Zarząd PKP przeznaczył na inwestycję 1 mln złotych. Przypomnijmy, że tczewska spółka podpisała już umowę o roboty budowlane, na wybudowanie przystanku kolejowgo Gdańsk Kolonia, w ramach tej samej inwestycji - modernizacji sieci kolejowej do stadionu PGE Arena.
Aktualnie komisja przetargowa analizuje wszystkie propozycje, które wpłynęły w ramach przetargu.

Budowa peronu - zakres

  • opracowanie koncepcji budowy peronu wraz z dojściem do projektowanego peronu od ulicy Stadionowej,
  • opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy peronu wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego,
  • uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń,
  • opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy dojścia do projektowanego peronu od ul. Stadionowej (wykonanie robót związanych z budową dojścia nie wchodzi w zakres przedmiotowego zamówienia),
  • wykonanie robót budowlanych związanych z budową nowego peronu, -sporządzenie dokumentacji powykonawczej.

Peron przy stadionie PGE Arena - opis inwestycji

Budowa peronu przy stadionie PGE Arena pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich, który został zawieszony w 2005 roku. Ponadto, inwestycja przyczyni się do uzyskania prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwi wykorzystanie toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich. Przedsięwzięcie usprawni połączenie pomiędzy centrum miasta, a dzielnicą Gdańsk Nowy Port (obszary przemysłowe i rejon portów).
Po zakończeniu mistrzostw Euro 2012, inwestycja pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 do obsługi stadionu i terenów wokół niego. Budowa peronu ma zostać wykonana do 30 kwietnia 2012 roku. Na wszystkie prace budowlane związane z modernizacją połączeń kolejowych do stadionu PGE Arena, zarząd PKP przeznaczył 6 703 500,00 złotych brutto.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany