PKP: jedna firma chce budować peron przy stadionie PGE Arena

2011-10-26 14:57
PGE Arena Gdańsk - budowa peronu
Autor: PKP PLK SA

W postępowaniu przetargowym, na budowę peronu przy stadionie PGE Arena w Gdańsku, w wyznaczonym terminie wzięła udział jedna firma wykonawcza. Złożona propozycja jest o ponad 1 mln złotych wyższa od kwoty, jaką PKP przeznaczają na inwestycję.

Zarząd PKP otworzył 21 października, propozycje przetargowe, na budowę peronu przy stadionie PGE Arena w Gdańsku.
Do przetargu w wyznaczonym terminie przystąpiła tylko jedna firma wykonawcza.

Przeczytaj również: Budownictwo energooszczędne. Dyrektywa unijna 2010/31/UE, a przyszłość projektów budowlanych

Propozycję przetargową na budowę peronu przy PGE Arena, na kwotę 2 082 057, 90 złotych brutto, złożyło przedsiębiorstwo handlowo-usługowe Rajbud z Tczewa. Zarząd PKP przeznaczył na inwestycję 1 mln złotych. Przypomnijmy, że tczewska spółka podpisała już umowę o roboty budowlane, na wybudowanie przystanku kolejowgo Gdańsk Kolonia, w ramach tej samej inwestycji - modernizacji sieci kolejowej do stadionu PGE Arena.
Aktualnie komisja przetargowa analizuje wszystkie propozycje, które wpłynęły w ramach przetargu.

Budowa peronu - zakres

  • opracowanie koncepcji budowy peronu wraz z dojściem do projektowanego peronu od ulicy Stadionowej,
  • opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy peronu wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego,
  • uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń,
  • opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy dojścia do projektowanego peronu od ul. Stadionowej (wykonanie robót związanych z budową dojścia nie wchodzi w zakres przedmiotowego zamówienia),
  • wykonanie robót budowlanych związanych z budową nowego peronu, -sporządzenie dokumentacji powykonawczej.

Peron przy stadionie PGE Arena - opis inwestycji

Budowa peronu przy stadionie PGE Arena pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich, który został zawieszony w 2005 roku. Ponadto, inwestycja przyczyni się do uzyskania prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwi wykorzystanie toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich. Przedsięwzięcie usprawni połączenie pomiędzy centrum miasta, a dzielnicą Gdańsk Nowy Port (obszary przemysłowe i rejon portów).
Po zakończeniu mistrzostw Euro 2012, inwestycja pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 do obsługi stadionu i terenów wokół niego. Budowa peronu ma zostać wykonana do 30 kwietnia 2012 roku. Na wszystkie prace budowlane związane z modernizacją połączeń kolejowych do stadionu PGE Arena, zarząd PKP przeznaczył 6 703 500,00 złotych brutto.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej