Szybką koleją na Okęcie
PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie oraz na budowę łącznika stacji: Warszawa Służewiec – Warszawa Okęcie. Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał około 2 lat (dokładnie: 20 miesięcy od udzielenia zmówienia).
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy łącznicy dwutorowej (długości około 1,95 km) w tunelu wraz z modernizacją toru nr 1 istniejącej linii kolejowej na odcinku Warszawa Służewiec – Warszawa Okęcie oraz modernizacja peronu Warszawa Służewiec z jednoczesnym uwzględnieniem wszystkich elementów infrastruktury kolejowej potrzebnych dla prowadzenia ruchu pasażerskiego.
Finansowanie umowy będzie realizowane z dotacji rozwojowej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z dotacji celowej budżetu państwa oraz ze środków własnych PKP.
Termin składania ofert mija 3 kwietnia 2009 roku o godz. 12:00. Pół godziny później nastąpi otwarcie kopert.
- Liczymy na to, że wykonawcę wybierzemy na przełomie czerwca i lipca. Prace zaczęłyby się we wrześniu lub w październiku. Łącznica będzie gotowa w drugim kwartale 2011 r. Dojazd z centrum na lotnisko zajmie ok. 20 minut - zapowiada Kazimierz Peryt ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (cyt. Gazeta Wyborcza, 24.02.2009).
Pasażerów na lotnisko będzie wozić Szybka Kolej Miejska, która już w zeszłym roku miała ogłosić przetarg na zakup nowych składów.
- Zrobimy to w kwietniu. Producenta składów wybierzemy w trzecim lub w czwartym kwartale - zapewnia Lech Walczak, szef SKM.