Zadanie inwestycji obejmuje:
• budowę trasy głównej wraz z włączeniami do węzłów „Międzyrzecz Południe" i „Sulechów" oraz równoległych dróg dojazdowych,
• przebudowę dróg poprzecznych związanych z budową drogi S3,
• odwodnienia dróg wraz z budową urządzeń oczyszczających,
• budowę dróg dojazdowych do odciętych działek, budowę węzłów drogowych przy mieście Świebodzin,
• budowę Obwodu Utrzymania Drogi „Sulechów",
• budowę obiektów mostowych w ciągu i nad drogą S3, przepustów drogowych i przejść dla zwierząt,
• budowę urządzeń ochrony środowiska, zieleni ochronnej, krajobrazowej i dogęszczającej skraje drzewostanów leśnych,
• budowę urządzeń towarzyszących - sanitarnych, elektroenergetycznych i teletechnicznych,
• wykonanie urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
• przebudowę istniejących urządzeń uzbrojenia terenu kolidujących z przedsięwzięciem.
Planowane przedsięwzięcie podzielono na 4 odcinki projektowe:
• odcinek 1: km 0+000 - km 17+100
• odcinek 2: km 17+100 - km 24+500
• odcinek 3: km 24+500 - km 32+300
• odcinek 4: km 32+300 – km 42+953,96.
Wykonawcami poszczególnych odcinków są:
- Odcinek 1: Mota - Engil Central Europe S.A. (lider), Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
Wartość umowy: 373 362 316,44 zł - Odcinek 2: Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. (lider), Hermann Kirchner Bauunternehmung GmbH; Hermann Kirchner Hoch-u. Ingenieurbau GmbH
Wartość umowy: 204 879 860,73 zł - Odcinek 3 i 4: Budimex S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A., Campo de las Naciones
Wartość umowy: 336 101 512,29 zł
Realizacja inwestycji przyczyni się do poprawy jakości infrastruktury, skrócenia czasu przejazdu, zwiększenia przepustowości, podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej oraz wzrostu atrakcyjności województwa jako miejsca pracy i zamieszkania.