Otwarcie ofert na S7
Otwarto oferty w przetargu na budowę drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Kals (Pasłęk) – Miłomłyn. Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową wojewody z dnia 28 września 2008 r.
Inwestycja będzie polegała na budowie ok. 37 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o przekroju poprzecznym 2x2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2x3. Jej zakres obejmie również budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S-7 oraz przygotowanie terenu pod 2 pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
Projektowana trasa drogi ekspresowej nr 7 przebiega generalnie w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
Zadanie finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko potrwa 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) od daty rozpoczęcia budowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 1 440 934 348 zł brutto. Chętnych jest 8 firm i konsorcji (zobacz oferty). Najmniej za realizację fragmentu S7 chce konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. (lider) i Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., czyli 1 063 934 765,59 zł. Najwięcej - Alpine Bau GmbH, firma wyceniła prace na 1 382 546 169,74 zł.