"Nowy sposób mówienia o oszczędzaniu energii..."

2007-09-08 18:43
Dom Rockwool
Autor: brak danych

Rozpoczyna się kolejna odsłona kampanii "Szóste paliwo", zainicjowanej przez firmę Rockwool Polska. Organizatorzy akcji mają na celu zwrócenie uwagi na korzyści i znaczenie oszczędzania energii, zwłaszcza tam, gdzie zużywa się jej najwięcej, czyli w budynkach.

Pojęcie "Szóstego paliwa" to nowy sposób mówienia o oszczędzaniu energii. Organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na fakt, że podnoszenie standardów energooszczędności w budynkach pozwala na zmniejszenie zużycia energii otrzymywanej zarówno z surowców tradycyjnych: węgla, ropy naftowej, gazu ziemnego oraz energii jądrowej, jak i źródeł odnawialnych. Dzięki temu oszczędzanie może być mądrą alternatywą dla zwiększania wydobycia surowców energetycznych i produkowania wciąż większej ilości energii. W odróżnieniu od energii z paliw kopalnych, energia z "Szóstego paliwa" jest czysta, tańsza od źródeł odnawialnych i w każdym przypadku łatwo dostępna. Punktem wyjścia do działań w ramach kampanii "Szóste paliwo", jest badanie opinii społecznej -
"Polacy o oszczędzaniu energii" (przeprowadzone przez TNS OBOP na reprezentatywnej 1005-osobowej grupie w wieku 15 lat i więcej). Jego wyniki potwierdziły, że wciąż jest wielka potrzeba edukacji w dziedzinie energooszczędności. Raport zostanie publicznie zaprezentowany, a jego wyniki zostaną odniesione do innych krajów UE. Specjaliści z Rockwoola, wspierani przez ekspertów Krajowej Agencji Poszanowania Energii (KAPE), skomentują także ekonomiczne i prawne konsekwencje obecnego stanu i wskażą, jakie możliwości niesie oszczędzanie i poprawa efektywności energetycznej.

- Firma Rockwool na całym świecie angażuje się w rozpowszechnianie wiedzy na temat korzyści płynących z racjonalnego użytkowania energii. Istnieje duża różnica pomiędzy wiedzą Polaków na temat oszczędzania energii w budynkach, a rzetelnymi danymi, prezentującymi stan faktyczny. Utwierdziło nas to w przekonaniu, jak bardzo potrzebne są tego typu akcje i jak wiele jest jeszcze do zrobienia na polu budowania świadomości społeczeństwa. "Szóste paliwo" to szansa na lepszą i bezpieczniejszą przyszłość. Lepszą, bo poprawiając energooszczędność budynków, nie dość że zmniejszamy koszty ogrzewania, to równocześnie poprawiamy komfort mieszkania i życia. Bezpieczniejszą, bo racjonalnie wykorzystując dostępne zasoby energii, zmniejszamy zapotrzebowanie na energię i uniezależniamy się od importu paliw - mówi Jacek Kieszkowski, dyrektor marketingu Rockwool Polska
Raport i cała kampania zbiegają się w czasie z planowanym wprowadzeniem w życie dyrektyw unijnych z zakresu oszczędzania energii. Wprowadzenie wytycznych w zakresie wydajności energetycznej budynków pokazuje solidarność wszystkich krajów Unii Europejskiej w zakresie racjonalizacji zużycia energii i jej mądrym oszczędzaniu. - Zapowiadane wejście w życie dyrektywy Unii Europejskiej, obligujące właścicieli budynków do posiadania tzw. świadectw energetycznych, niedługo stanie się faktem. Jednocześnie okazuje się, że Polacy zbyt mało wiedzą o takich regulacjach i są do nich nieprzygotowani. Jako patron merytoryczny kampanii chcemy pomóc Polakom w otrzymaniu jak największej ilości informacji na temat "Szóstego paliwa" - dodaje Urszula Ajersz z Krajowej Agencji Poszanowania Energii.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej