Nowe centra biznesowe w stolicy

2006-11-21 17:06

Pod koniec roku firmy będą mogły skorzystać z oferty kolejnych centrów biznesowych. W Warszawie Regus, dostawca outsourcowanych stanowisk pracy, otworzy kolejne dwa, dzięki czemu firma będzie miała w Polsce już pięć lokalizacji, z których wszystkie znajdą się w stolicy. Biura dołączą do sieci 750 biur w 60 krajach.

Pierwsze centrum zostało oddane do użytku w Polsce w 1997 roku. W październiku tego roku możemy się spodziewać otwarcia kolejnego na Mokotowie, naprzeciwko Galerii Mokotów. Znajdujące się na 3 piętrze, będzie miało powierzchnię ponad 780 mkw., na której znajdzie się 60 gotowych do użycia biur ze 119 stanowiskami pracy, a do tego 2 sale konferencyjne. Ma to dać firmom zasoby, jakich potrzebują, aby rywalizować na dzisiejszym, konkurencyjnym rynku. Biura na Mokotowie to rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które potrzebują pobliskiego biura, by wydzielić na zewnątrz cały dział.

W grudniu planowane jest otwarcie piątego już centrum, tym razem w samym sercu miasta, na trzecim piętrze budynku Metropolitan, który w 2003 r. został zaprojektowany przez słynnego angielskiego architekta, Lorda Normana Fostera. Centrum to będzie oferować 62 gotowe do użycia biura, 143 stanowiska pracy i 2 sale konferencyjne. W zamierzeniu twórców ma być przeznaczone dla konsultantów, prawników oraz firm potrzebujących przestrzeni biurowej spełniającej wysokie standardy.

- Rosnący popyt oznacza, że możemy zwiększyć naszą obecność w Polsce. Współpracując z nami, firmy mogą dopasować swoje potrzeby biznesowe, często gwałtownie się zmieniające, do potrzeb w zakresie nieruchomości - powiedział Kenneth Ohlendorff, regionalny dyrektor generalny, odpowiedzialny w firmie Regus za Skandynawię, Europę Środkową i Wschodnią oraz Irlandię. - Jest to szczególnie istotne na tak dynamicznych rynkach jak Warszawa.

Dwa nowe centra biznesowe w sumie zaoferują 780 stanowisk pracy i 18 sal konferencyjnych. Ponadto klienci będą mogli skorzystać z dość licznych usług, takich jak wideokonferencje, szybki dostęp do Internetu, poczekalnie biznesowe, cyfrowy system telefoniczny i dostępna na miejscu pomoc administracyjna.

   

Outsourcing

Coraz więcej koncernów decyduje się obecnie na powierzenie funkcji wykraczających poza podstawowy rdzeń ich działalności firmom usługowym. Przyczyną tego jest m.in. oszczędność kosztów czy większa elastyczność operacyjna. Okazało się bowiem, że koszty związane z przestrzenią roboczą wynoszą od 5 do15 proc. obrotu firm. Składają się na nie: koszty zajmowania biura, usługi związane z budynkiem, wyposażenie, usługi dla najemców czy koszty związane z zarządzaniem nieruchomością. Biorąc to pod uwagę, firmy coraz częściej zaczynają analizować, które z funkcji mogą podlegać outsourcingowi. Zadaniem dostawców outsourcowanych stanowisk pracy, takich jak np. Regus jest zmniejszenie kosztu prowadzenia działalności, czyli kosztów wynajmu i wyposażenia przestrzeni biurowej i zatrudnienia pracowników do jej obsługi.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej