Nowa strategia marki Purmo
Podczas marcowych targów we Frankfurcie Rettig ICC przedstawił nową strategię marki Purmo. Użytkownikom urządzeń będą teraz dostarczane rozwiązania grzewcze oparte na strategii The Warm Society, a symbolem jej będzie nowe logo - trzy pomarańczowe fale przywodzące na myśl powiew ciepła i narastający płomień.
Trzy lata temu firma rozpoczęła realizację projektu badań w dziewięciu krajach europejskich, m.in. w Polsce, na grupie około 1500 sprzedawców i instalatorów urządzeń grzewczych. Na ich podstawie postanowiono dostarczyć użytkownikom nowe rozwiązania grzewcze w oparciu o strategię The Warm Society. Polega ona na wyznaczeniu dla marki czterech podstawowych wartości, takich jak: inspiracja, produkty, jakość i ludzie. Celem jej jest pokazanie, że systemy ogrzewania, do których właściciele domów często nie przywiązują wagi, są istotnym elementem wystroju wnętrza, a także podnoszą poziom jakości życia. Nowa strategia marki ma zapewnić szerszy wybór produktów i nowe rozwiązania.
- Filozofia ta uosabia wartości, do których przywiązujemy największą wagę: wybór spośród szerokiej oferty wydajnych i komfortowych produktów, najwyższą jakość wyrażoną m.in. 10-letnią gwarancją, wsparcie i wiedzę naszych ekspertów oraz nowe rozwiązania - mówi Dick Horsfall, dyrektor marki Purmo. Wojciech Makowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Rettig Heating w Polsce dodaje, że dzięki nowym rozwiązaniom grzewczym możliwe będzie zaaranżowanie wnętrza w dowolnym stylu, zgodnie z indywidualnym gustem i upodobaniami. - Nowoczesne wzornictwo nada ogrzewaniu nową, niespotykaną dotychczas rangę - podsumowuje Wojciech Makowski.
Obecnie produkty marki Purmo należą do najbardziej znanych na polskim i światowym rynku. - Osiągnęliśmy czołową pozycję, ale jak wykazały nasze badania, zarówno klienci jak i instalatorzy, nie stawiają urządzeniom grzewczym zbyt wysokich wymagań - mówi Dick Horsfall. - Dlatego chcemy dostarczyć klientom prawdziwe wsparcie i specjalistyczną wiedzę oraz wpłynąć na sposób, w jaki postrzegają oni problem ogrzewania.
Podczas konferencji Wojciech Makowski opowiadał o strategii marki |
W Polsce marka pojawiła się w 1992 roku, kiedy to koncern Rettig Heating przejął udziały ówczesnego importera fińskich grzejników w Polsce - prywatną firmą TKM. W wyniku tej transakcji powstała firma Rettig Polska. Rok później koncern Rettig zakupił część Huty Silesia w Rybniku, w której obecnie znajduje się jedna z największych fabryk, jaką posiada. Na trzech liniach produkcyjnych powstaje ponad 2 mln grzejników rocznie. W 2007 roku zostanie oddana do użytku nowa, nowoczesna hala produkcyjna.
Historia samego koncernu sięga jednak o wiele dalej, bo do lat 70-tych XVIII wieku, kiedy to Steffan Cerillius Rettig otworzył swój pierwszy warsztat produkcyjny. Dobrze rozwijająca się fabryka, dała początek następnym, które z czasem przerodziły się w prężnie działające zakłady. Purmo, specjalizujące się w produkcji urządzeń grzewczych, z Rettig Heating związana jest od wczesnych lat 70. Marka swój początek wzięła w Finlandii, gdzie weszła w skład koncernu Rettig i pod jego skrzydłami unowocześniła swoją linię produkcyjną. To pozwoliło firmie nabrać rozpędu i rozwinąć działalność na europejskim rynku. Dynamiczny eksport skłonił koncern do otworzenia kolejnych biur handlowych na terenie całej Europy. Dziś grzejniki Purmo, eksportowane są między innymi do Stanów Zjednoczonych i Azji.