Nowa marka na rynku nieruchomości

2007-07-03 18:51
Goodman
Autor: brak danych

Zmian w Macquarie Goodman ciąg dalszy. Po kolejnych przejęciach przyszedł czas na rebranding i świeżą nazwę. Nowa marka to efekt konsolidacji pięciu międzynarodowych firm działających na rynku nieruchomości. Od 2 lipca grupa funkcjonuje już pod nazwą Goodman.

Proces rebrandingu w Macquarie Goodman, czyli wymiany oznakowań firmy, zapoczątkowały rozmowy z blisko 200 interesariuszami grupy na całym świecie, w tym pracownikami, klientami, inwestorami, doradcami, pośrednikami, partnerami joint venture oraz zarządem. W efekcie wyciągnięto wniosek, że nazwa firmy powinna być: po pierwsze - prosta, po drugie - autentyczna i wywołująca pozytywne skojarzenia. Równolegle zwrócono się o poradę do specjalistów.  Przeprowadzone pzrez nich badania wykazały, że należy zachować silny związek z marką poprzez wykorzystanie nazwy Goodman.

Efektem przemian jest również nowe zielone logo. Kolor ten wybrano ze względu na jego świeżość i witalność, które z kolei mają świadczyć o nowej energii. Znaczek "+" przy zielonym kwadracie oznacza wartośc dodaną i filozofię firmy "zawsze o jedną milę dalej". Grupa wyda za rebranding około 3,5 - 4,5 mln Euro. Koszty obejmują głównie oznakowanie nieruchomości, nowe materiały marketingowe, grafikę użytkową, globalną stronę internetową, nowy intranet czy oznakowanie pojazdów i uniformy pracowników.

Goodman jest zintegrowaną grupą nieruchomości. Posiada, tworzy i zarządza obiektami na terenie Australii, Azji i Pacyfiku, Europy kontynentalnej  oraz Wielkiej Brytanii. Firma oferuje głównie usługi w zakresie gospodarowania nieruchomościami, w tym m.in. zarządzanie aktywami, budowa, wynajem oraz administrowanie. 12 lat temu grupa pojawiła się na australijskiej giełdzie, wówczas jako Goodman Hardie Industrial Property Trust. Od tego czasu ilość i wartość nieruchomości, będących w posiadaniu firmy lub zarządzanych przez nią, wzrosła z początkowych 8 obiektów wartych 73,5 milionów USD (1995 r.) do 588 o wartości 37,5 miliarda USD. Pod koniec 2005 roku Goodman wszedł na rynek brytyjski, już jako Macquarie Goodman. W tym czasie przejął Arlington Securities, a następnie - w maju 2006 r. - międzynarodowego dewelopera nieruchomości logistycznych - Eurinpro. Był to początek jego działalności w Europie. Potem przyszła kolej na specjalizującego się w parkach biznesowych Akelera (listopad 2006) i Rosemound Developments, działającego na rynku nieruchomości komercyjnych (kwiecień 2007). 2 lipca 2007 roku grupa zmieniła nazwę z "Macquaire Goodman" na "Goodman".

Powstanie nowej nazwy i marki to kulminacyjny punkt dwuletniej ekspansji firmy na rynki europejskie. Grupa dzięki przejęciu czterech podmiotów (Arlington, Eurinpro, Akeler oraz Rosemound), a także nabyciu w drodze umowy joint venture większościowego pakietu w japońskim J - Rep stała się drugą co do wielkości firmą na rynku nieruchomości przemysłowych na świecie. Obecnie obsługuje ona 2600 klientów i zarządza aktywami w wysokości 35,7 mld USD. Jej wartość rynkowa szacowana jest na 11,8 mld USD, a w ciągu ostatnich pięciu lat tempo wzrostu wartości akcji wynosiło 36,5% rocznie.

Greg Goodman, Group CEO, Goodman International Limited nie kryje zadowolenia. - To dla nas fascynujący okres. Nasza firma w ciągu ostatnich dwóch lat niezwykle się rozwinęła. Będziemy kontynuowali ten rozwój - teraz pod nowa marką... - mówi.

W Polsce Goodman pojawił się w 2004 roku, kiedy to Eurinpro zaczął funkcjonować na wszystkich najważniejszych rynkach w Europie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej