Nowa marka na rynku nieruchomości

2007-07-03 18:51
Goodman
Autor: brak danych

Zmian w Macquarie Goodman ciąg dalszy. Po kolejnych przejęciach przyszedł czas na rebranding i świeżą nazwę. Nowa marka to efekt konsolidacji pięciu międzynarodowych firm działających na rynku nieruchomości. Od 2 lipca grupa funkcjonuje już pod nazwą Goodman.

Proces rebrandingu w Macquarie Goodman, czyli wymiany oznakowań firmy, zapoczątkowały rozmowy z blisko 200 interesariuszami grupy na całym świecie, w tym pracownikami, klientami, inwestorami, doradcami, pośrednikami, partnerami joint venture oraz zarządem. W efekcie wyciągnięto wniosek, że nazwa firmy powinna być: po pierwsze - prosta, po drugie - autentyczna i wywołująca pozytywne skojarzenia. Równolegle zwrócono się o poradę do specjalistów.  Przeprowadzone pzrez nich badania wykazały, że należy zachować silny związek z marką poprzez wykorzystanie nazwy Goodman.

Efektem przemian jest również nowe zielone logo. Kolor ten wybrano ze względu na jego świeżość i witalność, które z kolei mają świadczyć o nowej energii. Znaczek "+" przy zielonym kwadracie oznacza wartośc dodaną i filozofię firmy "zawsze o jedną milę dalej". Grupa wyda za rebranding około 3,5 - 4,5 mln Euro. Koszty obejmują głównie oznakowanie nieruchomości, nowe materiały marketingowe, grafikę użytkową, globalną stronę internetową, nowy intranet czy oznakowanie pojazdów i uniformy pracowników.

Goodman jest zintegrowaną grupą nieruchomości. Posiada, tworzy i zarządza obiektami na terenie Australii, Azji i Pacyfiku, Europy kontynentalnej  oraz Wielkiej Brytanii. Firma oferuje głównie usługi w zakresie gospodarowania nieruchomościami, w tym m.in. zarządzanie aktywami, budowa, wynajem oraz administrowanie. 12 lat temu grupa pojawiła się na australijskiej giełdzie, wówczas jako Goodman Hardie Industrial Property Trust. Od tego czasu ilość i wartość nieruchomości, będących w posiadaniu firmy lub zarządzanych przez nią, wzrosła z początkowych 8 obiektów wartych 73,5 milionów USD (1995 r.) do 588 o wartości 37,5 miliarda USD. Pod koniec 2005 roku Goodman wszedł na rynek brytyjski, już jako Macquarie Goodman. W tym czasie przejął Arlington Securities, a następnie - w maju 2006 r. - międzynarodowego dewelopera nieruchomości logistycznych - Eurinpro. Był to początek jego działalności w Europie. Potem przyszła kolej na specjalizującego się w parkach biznesowych Akelera (listopad 2006) i Rosemound Developments, działającego na rynku nieruchomości komercyjnych (kwiecień 2007). 2 lipca 2007 roku grupa zmieniła nazwę z "Macquaire Goodman" na "Goodman".

Powstanie nowej nazwy i marki to kulminacyjny punkt dwuletniej ekspansji firmy na rynki europejskie. Grupa dzięki przejęciu czterech podmiotów (Arlington, Eurinpro, Akeler oraz Rosemound), a także nabyciu w drodze umowy joint venture większościowego pakietu w japońskim J - Rep stała się drugą co do wielkości firmą na rynku nieruchomości przemysłowych na świecie. Obecnie obsługuje ona 2600 klientów i zarządza aktywami w wysokości 35,7 mld USD. Jej wartość rynkowa szacowana jest na 11,8 mld USD, a w ciągu ostatnich pięciu lat tempo wzrostu wartości akcji wynosiło 36,5% rocznie.

Greg Goodman, Group CEO, Goodman International Limited nie kryje zadowolenia. - To dla nas fascynujący okres. Nasza firma w ciągu ostatnich dwóch lat niezwykle się rozwinęła. Będziemy kontynuowali ten rozwój - teraz pod nowa marką... - mówi.

W Polsce Goodman pojawił się w 2004 roku, kiedy to Eurinpro zaczął funkcjonować na wszystkich najważniejszych rynkach w Europie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany