Nagrodzeni w konkursie Budowa Roku 2006...

2007-07-20 16:51
Budowa Roku
Autor: brak danych

Fabryka konfekcjonowania herbaty Unilever, zaprojektowana przez PM Group Polska, w kategorii budynków przemysłowych otrzymała nagrodę drugiego stopnia (w tej kategorii nagrody I stopnia nie było) w konkursie Budowa Roku 2006. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Mostostal Kraków SA.

Prace projektowe (projekt budowlany, przetargowy i wykonawczy) trwały od października 2005 do sierpnia 2006 roku. Budowa zakładu w Katowicach - Szopienicach zakończyła się pod koniec 2006 roku. - Naszym zadaniem był projekt budowy nowej hali o powierzchni 9000 m2, składającej się z części produkcyjnej, magazynu wysokiego składowania i budynku laboratoryjno-biurowego. Zadanie było o tyle trudne, że inwestycja była realizowana na tzw. szkodach górniczych - powiedział Cezary Ceglarek, kierownik projektu z PM Group Polska. W nowym obiekcie zostały umieszczone dotychczas funkcjonujące linie produkcyjne, a także zostało zainstalowanych 8 nowych.

Zadanie było o tyle trudne, że inwestycja była realizowana na tzw. szkodach górniczych - powiedział Cezary Ceglarek, kierownik projektu z PM Group Polska. W nowym obiekcie zostały umieszczone dotychczas funkcjonujące linie produkcyjne, a także zostało zainstalowanych 8 nowych. Powierzchnia działki ma 26 037 m2, powierzchnia zabudowy 8824 m2, powierzchnia użytkowa 9507 m2, a kubatura obiektu 83 500 m3. Obiekt tworzą dwa budynki: laboratoryjno-biurowy oraz magazynowo-produkcyjny. Budynek laboratoryjno-biurowy ma część reprezentacyjną, laboratoria, pomieszczenia próbek herbaty oraz szatnie, biura i sale konferencyjne. Jest to budynek dwukondygnacyjny niepodpiwniczony o konstrukcji żelbetowo-murowej z konstrukcją stalową dachu, połączony z halą produkcyjną za pomocą łącznika.

W budynku magazynowo-produkcyjnym znajdują się: magazyn wysokiego składowania z magazynem aromatów, hale z liniami mieszania i pakowania herbaty, warsztat, pomieszczenia kontroli, magazyny tuszy i rozpuszczalników oraz część socjalna i techniczna.
W części produkcyjnej zastosowano słupy żelbetowe, prefabrykowane osadzone w stopach kielichowych. Przyjęto siatkę słupów 12×12 m, 12×18 m oraz 6×18 m. Na słupach oparto odpowiednio stężoną konstrukcję stalową dachu i ułożono na niej blachę trapezową. Do konstrukcji dachu jest podwieszony na poziomie +5,0 m pomost techniczny w postaci rusztu stalowego. Rozwiązanie konstrukcyjne hali dostosowano do wymagań wynikających z jej usytuowania na terenach szkód górniczych.
Zastosowano instalację klimatyzacji w halach produkcyjnych, pomieszczeniach biurowych, salach konferencyjnych i jadalni dla pracowników, a także inne niezbędne instalacje.
Całość prac wykonano w ciągu 8 miesięcy.

Mostostalu Kraków, który ma ponad 60-letnią historię i wiele realizacji w dorobku, może nie dziwić kolejna nagroda dla wykonanego przez firmę obiektu, chociaż na wolnym rynku liczą się każde referencje. Natomiast dla firmy PM Group Polska - która przy realizacji inwestycji Unilever Polska odpowiedzialna była m.in. za prace projektowe, wsparcie klienta w procedurach pozwoleniowych, przeprowadzenie przetargu na dobór wykonawców oraz nadzór autorski - nagroda w konkursie Budowa Roku jest pierwszym tego rodzaju wyróżnieniem. PM Group Polska jest filią irlandzkiego biura usług architektonicznych i inżynierskich. Specjalizuje się w zarządzaniu inwestycjami, nadzorze budowlanym i zastępstwie inwestorskim w sektorze prywatnym i publicznym. W tym roku spółka obchodzi 10. rocznicę działalności w Polsce.

Przypomnijmy, że Budowa Roku miała już siedemnaście edycji - do 30 września trwa zgłaszanie obiektów do osiemnastej edycji  2007. Jest to konkurs organizowany przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, przy udziale Ministerstwa Budownictwa, Ministerstwa Transportu oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. Przedmiotem konkursu są nowe lub przebudowane budynki oraz procesy inwestycyjne ze wszystkich rodzajów budownictwa.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany