Misja na Ukrainę

2006-05-23 18:28

W przeciągu kilku ostatnich lat na ukraińskim rynku budownictwa obserwuje się pozytywną koniunkturę na rynku budownictwa oraz duże zainteresowanie firm z tego sektora rynkiem wschodnim. Firmy przyciągać może rozwijający się i perspektywiczny sektor budownictwa mieszkaniowego.

W związku z rosnącym znaczeniem rynku wschodniego Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpoczęła współpracę z instytucjami na Ukrainie, co zaowocowało ofertami skierowanymi do polskich przedsiębiorstw. Oferty wspierane są przez komórkę przy ukraińskim Ministerstwie Handlu.
Dla przykładu, ceny na kijowskim rynku nieruchomości wahają się w granicach od 500 do ponad 4000 USD za mkw. W zależności od klasy mieszkań: socjalnej, ekonomicznej, biznes, premium czy luksusowej. W 2005 r. Najwięcej oddano do użytku mieszkań klasy ekonomicznej, których cena za mkw. plasuje się średnio w przedziale 500-800 USD za mkw. Stanowiły one ok. 40% wszystkich mieszkań. Spora część, bo ok. 22% nowo wybudowanych mieszkań, to mieszkania klasy biznes, których cena może być nawet czterokrotnie wyższa od ekonomicznych i dochodzić do 2000 USD za mkw. Mieszkania premium i luksusowe stanowią odpowiednio 14 i 9% wybudowanych mieszkań, a ich ceny wahają się w przedziałach 2000 - 4000 i ponad 4000 USD.
Jeśli chodzi o zapotrzebowanie i popyt na mieszkania, to w przypadku Kijowa ponad 63% potencjalnych nabywców wykazuje zainteresowanie mieszkaniami dwupokojowymi i większymi, z czego 34% - dwupokojowymi, 21% - trzypokojowymi, a pozostali - większymi. 37% nabywców interesuje się mieszkaniami jednopokojowymi.
Do niniejszego zestawienia poniżej załączono schematy struktury popytu i mieszkań oddanych w 2005 r. według liczby pokojów.

Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach współpracy ze stroną ukraińską, a także realizacji zadań statutowych, jakimi są promocja eksportu wśród lokalnych przedsiębiorstw oraz pomoc w wyszukiwaniu dla nich partnerów za granicą, zaplanowała na 20-23 września 2006 roku zorganizowanie misji gospodarczej na Ukrainę. Dzięki pośrednictwu lokalnych Izb Przemysłowo - Handlowych dla polskich firm powstała możliwość znalezienia interesujących kontaktów handlowych na tamtejszym rynku. W chwili obecnej toczą się rozmowy z Wydziałem Ekonomiczno-Handlowym Ambasady RP na Ukrainie na temat imprez wystawienniczych, na które misja byłaby organizowana. Ich celem jest wyszukanie cieszącej się największym prestiżem, a także jak najbardziej interesującej pod względem ekspozycji imprezy wystawienniczej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej