Łatwiej z dojazdem na Okęcie, ale nie tak od razu...

2009-08-11 15:38
Budowa drogi ekspresowej S8 Konotopa - Powązkowska
Autor: Ministerstwo Infrastruktury Budowa drogi ekspresowej S8 Konotopa - Powązkowska

Warszawski Oddział GDDKiA podpisał 10 sierpnia umowę na budowę trasy ekspresowej przy lotnisku Okęcie. Początek robót planowany jest na wrzesień 2009, a finał na kwiecień 2012, czyli na szczęście (oby!) jeszcze przed finałami EURO.

Kontrakt - o wartości umownej 1,123 mln zł - został zawarty z konsorcjum: Teerag-Asdag Polska Sp. z o.o./ Teerag-Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o., które zobowiązało się do wykonania prac w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót, nie wliczając 3-miesięcznych okresów zimowych. Zatem droga powinna być gotowana najpóźniej na kwiecień 2012.

Trasa (w kształcie litery L, dwie jezdnie po trzy pasy ruchu ) będzie miała 7,5 km na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z łącznikiem lotniskowym do węzła Marynarska. Jest to II etap zadania inwestycyjnego: “Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem drogi ekspresowej S-79 węzeł Lotnisko - Marynarska".
Budowa drogi umożliwi alternatywne, w stosunku do ul. Rzymowskiego i Marynarskiej, powiązanie południowych dzielnic Warszawy (Ochota, Ursynów, Piaseczno, Wawer) oraz ułatwi dojazd do portu lotniczego na Okęciu z autostrady A-2 oraz dróg ekspresowych S-7, S-8 i S-17 (ekspresowe powiązanie obwodnicy okołowarszawskiej).
Inwestycję zaprojektowało biuro projektowe DHV Sp.

W celu powiązania planowanej trasy z układem lokalnym zaprojektowano m.in.:
- 4 węzły drogowe (Puławska, Lotnisko, MPL Okęcie oraz węzeł Marynarska);
- sieć dróg serwisowych i przepusty drogowe;
- przebudowę i usunięcie kolizji (sieci trakcyjnej PKP, telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej);
- budowę urządzeń odwadniających, budowę urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych, separatorów, pasów zieleni);
- przebudowę torowiska tramwajowego wraz z pętlą (ul. Marynarska);
- budowę kładki dla pieszych w rejonie węzła MPL Okęcie;
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- przebudowę ulic (Puławska, Taneczna, Poloneza, Oberka, Karnawał, Terleckiego, Kinetyczna, Wirażowa, Marynarska, Sasanki, Taśmowa) zgodnie z decyzją lokalizacyjną w liniach rozgraniczających inwestycji.

Zapowiadają się kolejne utrudnienia przede wszystkim dla kierowców. Ale to dopiero najwcześniej we wrześniu - na razie w miejscu przyszłej arterii stoi jeszcze zamieszkany dom i komis samochodowy.
Przy okazji tego przedsięwzięcia miasto zamierza poszerzyć ul. Marynarską i zbudować nowy wiadukt nad torami linii radomskiej, który połączy ul. Cybernetyki i 17 Stycznia. We wrześniu ma wystartować także inna duża inwestycja, czyli przebudowa Trasy Toruńskiej od Modlińskiej do Marek - powstaną brakujące wiadukty przy skrzyżowaniu z ul. Łabiszyńską, będzie szerzej, a dla mieszkańców nieco ciszej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej