Łatwiej z dojazdem na Okęcie, ale nie tak od razu...

2009-08-11 15:38
Budowa drogi ekspresowej S8 Konotopa - Powązkowska
Autor: Ministerstwo Infrastruktury Budowa drogi ekspresowej S8 Konotopa - Powązkowska

Warszawski Oddział GDDKiA podpisał 10 sierpnia umowę na budowę trasy ekspresowej przy lotnisku Okęcie. Początek robót planowany jest na wrzesień 2009, a finał na kwiecień 2012, czyli na szczęście (oby!) jeszcze przed finałami EURO.

Kontrakt - o wartości umownej 1,123 mln zł - został zawarty z konsorcjum: Teerag-Asdag Polska Sp. z o.o./ Teerag-Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o., które zobowiązało się do wykonania prac w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót, nie wliczając 3-miesięcznych okresów zimowych. Zatem droga powinna być gotowana najpóźniej na kwiecień 2012.

Trasa (w kształcie litery L, dwie jezdnie po trzy pasy ruchu ) będzie miała 7,5 km na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z łącznikiem lotniskowym do węzła Marynarska. Jest to II etap zadania inwestycyjnego: “Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem drogi ekspresowej S-79 węzeł Lotnisko - Marynarska".
Budowa drogi umożliwi alternatywne, w stosunku do ul. Rzymowskiego i Marynarskiej, powiązanie południowych dzielnic Warszawy (Ochota, Ursynów, Piaseczno, Wawer) oraz ułatwi dojazd do portu lotniczego na Okęciu z autostrady A-2 oraz dróg ekspresowych S-7, S-8 i S-17 (ekspresowe powiązanie obwodnicy okołowarszawskiej).
Inwestycję zaprojektowało biuro projektowe DHV Sp.

W celu powiązania planowanej trasy z układem lokalnym zaprojektowano m.in.:
- 4 węzły drogowe (Puławska, Lotnisko, MPL Okęcie oraz węzeł Marynarska);
- sieć dróg serwisowych i przepusty drogowe;
- przebudowę i usunięcie kolizji (sieci trakcyjnej PKP, telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej);
- budowę urządzeń odwadniających, budowę urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych, separatorów, pasów zieleni);
- przebudowę torowiska tramwajowego wraz z pętlą (ul. Marynarska);
- budowę kładki dla pieszych w rejonie węzła MPL Okęcie;
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- przebudowę ulic (Puławska, Taneczna, Poloneza, Oberka, Karnawał, Terleckiego, Kinetyczna, Wirażowa, Marynarska, Sasanki, Taśmowa) zgodnie z decyzją lokalizacyjną w liniach rozgraniczających inwestycji.

Zapowiadają się kolejne utrudnienia przede wszystkim dla kierowców. Ale to dopiero najwcześniej we wrześniu - na razie w miejscu przyszłej arterii stoi jeszcze zamieszkany dom i komis samochodowy.
Przy okazji tego przedsięwzięcia miasto zamierza poszerzyć ul. Marynarską i zbudować nowy wiadukt nad torami linii radomskiej, który połączy ul. Cybernetyki i 17 Stycznia. We wrześniu ma wystartować także inna duża inwestycja, czyli przebudowa Trasy Toruńskiej od Modlińskiej do Marek - powstaną brakujące wiadukty przy skrzyżowaniu z ul. Łabiszyńską, będzie szerzej, a dla mieszkańców nieco ciszej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej