Kolej w budowie
Kolej w Polsce przechodzi lifting na EURO 2012. Póki co podróż pociągiem z Warszawy do Gdańska trwa prawie 7 godzin. Ale dużo się dzieje dobrego w tym obszarze. W ciągu ostatnich czterech lat podpisano umowy na modernizację prawie 2550 km torów na liniach kolejowych, do użytku zaś oddano w tym czasie blisko 1450 km torów. Linie kolejowe modernizowane obecnie to front robót na ponad 1730 km torów. Dworce kolejowe też mają swoje "5 minut" - trwa program modernizacji 70 dworców w całym kraju.
Do 2012 roku na modernizację dworców przeznaczone będą fundusze w wysokości 980 mln zł (brutto). W roku 2010 wydatki z budżetu państwa na modernizację dworców kolejowych wyniosły 332 mln 260 tys. zł. W 2011 roku środki na modernizację dworców kolejowych wyniosą 224 mln 460 tys. zł., w tym około 163 mln zł z budżetu państwa. Przekazanie środków publicznych na modernizację dworców kolejowych było możliwe dzięki przeprowadzonej przez rząd nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe oraz ustawy o transporcie kolejowym, ponieważ do 2008 r. przepisy nie przewidywały możliwości finansowania ze środków publicznych modernizacji dworców kolejowych.