Kielce: rusza największa inwestycja drogowa regionu świętokrzyskiego
Rozbudowa istniejącej drogi S7 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Węzła Kielce Północ do Węzła Chęciny to koszt 641,6 mln zł. Inwestycję, na zlecenie GDDKiA, realizuje konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras.
W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach (Niewachlowie). Ten ostatni, największy, tzw. zespolony będzie pierwszym, jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74.
W ramach inwestycji powstanie między innymi 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych – w sumie 31 obiektów inżynierskich.
Lata realizacji inwestycji: 2010-2012.
Nadzór pełni konsorcjum: Grontmij Polska Sp.z o.o., Grontmij Nederland B.V., Lafrentz Polska Sp. z o.o., MBI Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o.
Informacje o inwestycji:
- długość odcinka 22 731,49 km
- prędkość projektowa-Vp = 100 km/h
- liczba jezdni: 2
- liczba pasów ruchu jezdni: 2
- skrzyżowania wielopoziomowe:
• z drogami krajowymi – 1 szt. (węzeł Kostomłoty/Niewachlów)
• z drogami wojewódzkimi - 3 szt. ( węzeł Jaworznia, węzeł Chęciny, dwupoziomowe skrzyżowanie z drogą Kielce - Włoszczowa)
• z drogami powiatowymi (Kielce - Zagnańsk)
• liniami kolejowymi ( relacji Kraków - Warszawa, Kielce - Częstochowa) - liczba obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych): 31
- liczba przejść dla zwierząt dużych: 3 szt, a także przepusty dla małych zwierząt
- ekrany dźwiękochłonne: 60 000 m2
- bariery ochronne: 85 600 mb
- stacje meteorologiczne: 3 szt
- miejsca obsługi podróżnych (MOP): 2 szt.