Jeden most - jeden dźwig

2008-06-05 13:44
Jeden most - jeden dźwig
Autor: Gastel SA Jeden most - jeden dźwig

W nocy z 29 na 30 maja 2008 roku, Gastel SA przeprowadził operację demontażu całości mostu kolejowego o wadze 150 ton przy ul. Płochocińskiej w Warszawie. Demontaż odbył się przy pomocy największego w Polsce dźwigu gąsienicowego marki Herkules, należącego do spółki. Była to pierwsza tego typu "akcja" w Polsce - pierwszy raz most tych rozmiarów został podniesiony w całości przez jeden dźwig.

Demontaż mostu jest jednym z elementów realizowanej właśnie inwestycji, zakładającej przystosowanie trasy kolejowej Warszawa - Gdynia do prędkości przejazdu 200 km/h. Prace przy moście przy ul. Płochocińskiej zakładają remont i wzmocnienie mostu, przystosowujące go do prędkości 160 km/h.

"Aby możliwy był remont mostu, konieczne jest jego odciążenie, czyli podparcie we wszystkich 10 węzłach. Dawniej należałoby zamknąć drogę wodną i podeprzeć most o dno. Dziś, dzięki naszym dźwigom Herkules, można już most po prostu zestawić. Po zestawieniu most zostanie wyremontowany i ponownie wstawiony na miejsce. Dźwig, który zaangażowano do całej operacji to TEREX DEMAG CC 2500/1 o udźwigu 500 ton, największy dźwig tego typu w Polsce" - mówi Tomasz Kwieciński, prezes zarządu Gastel SA.

"Demontaż mostu kolejowego przy ul. Płochocińskiej to pionierska operacja, która może zmienić myślenie inżynierów i technologów odpowiedzialnych za duże projekty. Dla nas to także znakomita okazja by pokazać, jak kompleksowe i skomplikowane inwestycje potrafimy realizować. Liczymy na to, że będziemy w przyszłości realizować więcej tego typu projektów, szczególnie, że jesteśmy jedyną w Polsce firmą dysponującą odpowiednim do takiego przedsięwzięcia sprzętem" - zapewnia prezes.

Gastel SA jest firmą zarządzającą grupą kapitałową, specjalizującą się w usługach wynajmu dźwigów hydraulicznych, gąsienicowych i żurawi wieżowych oraz świadczeniem usług generalnego wykonawstwa obiektów telekomunikacyjnych i budowlanych, jest również producentem prefabrykatów strunobetonowych i żelbetowych. Obecnie spółka przygotowuje się do debiutu na GPW.

Demontażu całości mostu kolejowego.
Autor: Gastel SA
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany