Jakie firmy doceniają konsumenci
Laury Klienta i Laury Konsumenta rozdano. W rankingu prowadzonym przez "Przegląd Gospodarczy" "Gazety Prawnej" i instytut Gallupa wyróżniono blisko 600 produktów w około 200 kategoriach w tym 16 związanych z branżą budowlaną. Badania wśród polskich konsumentów przeprowadzane były od grudnia 2005 do czerwca 2006 roku.
Nagrody mają na celu wyróżnienie najpopularniejszych na polskim rynku produktów i marek. Przez okres sześciu miesięcy wśród konsumentów prowadzone były badania ankietowe, które obejmowały różne branże rynkowe. W trakcie badania co miesiąc zbierano opinie nabywców na temat wybranych grup produktów. Wyróżnienie otrzymywała firma, która w danej kategorii była najlepiej postrzegana przez konsumentów. Pytania były tak skonstruowane, aby potwierdzały znajomość marki oraz jakości poszczególnych produktów.
W kategoriach związanych z branżą budowlaną wyróżniono blisko 50 firm w 16 kategoriach:
Kategoria |
1 miejsce |
2 miejsce |
3 miejsce |
Wyróżnienie |
Drzwi |
Porta |
Dierre |
Pol-Skone |
|
Drzwi antywłamaniowe |
Gerda |
Dierre |
Witex |
|
Farby |
Śnieżka |
Nobiles |
Decoral |
|
Firmy leasingowe |
Europejski Fundusz Leasingowy |
Raiffeisen Leasing |
Bre Leasing |
|
Kleje do tapet |
Metylan |
Unicell |
Alpan |
|
Kompleksowe systemy dociepleń |
Magbud |
Atlas |
Rockwool |
|
Kredyty dla małych i średnich przedsiębiorstw |
Getin Bank |
Kredyt Bank |
Nordea Bank |
|
Fakro |
Roto Frank |
Velux |
Okpol |
|
Okna drewniane |
Stolarka Wołomin |
Sokółka |
Urzędowski |
|
Okna i Profile Okienne z PVC |
Schuco International Polska |
Rehau |
Drutex |
|
Panele |
Kospan |
Barlinek |
Kronopol |
|
Płytki ceramiczne |
Opoczno |
Paradyż |
Tubądzin |
|
Przepływowe ogrzewacze wody |
Junkers |
Stiebel |
Eltron |
|
Sieci hurtowni budowlanych |
PSB |
VOX |
Wodan |
|
Techniki Zamocowań Budowlanych |
Wkręt-Met |
Hilti |
Mag-Krak |
|
Urządzenia i Systemy grzewcze |
Viessmann |
Purmo |
Fako |
Junkers |
Żarówki |
Osram |
Philips |
Brilux |
|
W tym roku godłem Laur Klienta w kategorii przepływowe ogrzewacze wody po raz drugi została wyróżniona Firma Stiebel Eltron Polska. Tym razem firma zdobyła drugie miejsce i srebrny medal. Stiebel zawdzięcza sukces głównie współpracy z partnerami handlowymi, którzy wnieśli duży wkład w budowanie i promocję marki. Dzięki temu zarówno jakość, jak i estetyka produktów mogły zostać dostrzeżone przez konsumentów.
Satysfakcji z nagrody nie ukrywa obchodząca w tym roku stulecie istnienia firma Osram, specjalizująca się w produkcji zarówno tradycyjnego oświetlenia, jak również żarówek halogenowych, specjalistycznych promienników czy elektronicznych urządzeń stabilizacyjno-zapłonowych. - Laur Konsumenta dla Osram stanowi szczególne wyróżnienie, gdyż świadczy o zaufaniu, jakim darzą nas klienci - mówi Magdalena Bogusz, kierownik marketingu w firmie Osram w Polsce. - Cieszę się, że zauważają oni nasze starania, aby produkty Osram były innowacyjne, oszczędne oraz przyjazne dla użytkowników.
Srebrny Laur Klienta przypadł w tym roku również w udziale fińskiej marce Purmo, reprezentującej koncern Rettig Heating Group, zajmujący się produkcją grzejników płytkowych. W kategorii urządzenia i systemy grzewcze srebrny Laur Klienta przyznała marce grupa ok. tysiąca dystrybutorów urządzeń grzewczych, instalatorów oraz sprzedawców. - Laur Klienta to dla nas wyjątkowe wyróżnienie, ponieważ otrzymaliśmy go od użytkowników i instalatorów, dla których jakość produktów jest najważniejsza - tłumaczy Emilia Dudek, kierownik marketingu Rettig Heating. - Przyznana nagroda oznacza, że klienci nie tylko doskonale znają markę, ale darzą ją dużym zaufaniem.
Tegoroczne Laury zostały przyznane 20 czerwca.