Jak "wygrać grę na rynku budowlanym"?

2007-11-16 12:36

To pytanie często nurtuje przedsiębiorców budowlanych. Zasady wydają się dosyć proste.

Do osiągnięcia sukcesu potrzeba:

  • dobrej strategii
  • ścisłej współpracy z partnerami
  • być szybszym niż konkurencja
  • właściwego obiektu
  •  inwestycji we właściwym czasie
  •  szczęścia

Zasady te są jasne i zrozumiałe, ale, aby je zastosować, trzeba pogodzić oczekiwania wszystkich uczestników procesu: od inwestora od konsumenta.

Najczęstszym problemem w firmach działających w branży budowlanej jest logistyka. A to wbrew pozorom na niej opiera się działalność przedsiębiorstwa. Zdobycie kontraktu jest sukcesem, ale większym sukcesem okazuje się jego planowa realizacja, osiągnięcie zysku i zadowolenie odbiorcy.

16 listopada w Hotelu  Mariott w Warszawie firma Update przekonywała zaproszonych gości do systemu CRM. Dobrym przykładem jego możliwości była analiza składu budowlanego bauMax. Dzięki niej można było przekonać się, że 28% zysku przynosi firmie 4,6% osób budujących dom, kolejne 24% przychodów generuje 15,2% klientów remontujących, resztę stanowią klienci okazjonalni.

Firma po analizie tych wyników opracowała specjalne programy lojalnościowe dla dwóch pierwszych grup. Dla każdej - indywidualny. W tym miejscu należy wspomnieć jeszcze jedną zasadę, klient pozyskany nie wymaga już tak dużych nakładów pracy i środków. Nie znaczy to jednak, że nie trzeba o niego dbać. Najbardziej pracochłonną grupą, w przypadku składu, jest grupa remontująca. Należy ją związać ze sklepem (programy lojalnościowe, rabaty...)  Pozyskiwanie ostatniej grupy nie jest zyskowne. Oczywiście ci klienci również są bardzo cenni dla firmy, ale nie opłaca się stosować dla niech specjalnych rabatów, czy też programów lojalnościowych.

Właśnie tym celom oraz wielu innym (np. wspomaganie pracy działów handlowych) służy system CRM.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej