Hydrobudowa Polska: ma umowy warte 120 mln zł
Hydrobudowa Polska ma większy portfel zamówień. 13 września 2010 r. spółka zyskała dwa kontrakty. Ich łączna wartość umów przekracza 120 mln zł netto.
Dąbrowa Górnicza inwestuje w wodociągi i kanalizację
Na ponad 73 mln zł netto opiewa umowa zawarta z Urzędem Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Zawarty 13 września br. kontrakt dotyczy budowy infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej w pięciu dzielnicach: Łęknice, Dziewiąty, Trzydziesty, Korzeniec i Wzgórze Gołonoskie. Hydrobudowa Polska zrealizuje to zadanie wspólnie z zależną Hydrobudową 9 oraz spółką KWG.
Zakres robót obejmuje budowę niemal 27 km kanalizacji sanitarnej, prawie 15 km kanalizacji deszczowej, ponad 12 km wodociągów, 4 tłoczni ścieków oraz 2 pompowni wód deszczowych. Wykonawca będzie ponadto zobowiązany do odtworzenia nawierzchni dróg i chodników. Realizacja inwestycji ma się zakończyć jesienią 2013 r. Jest ona częścią programu „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza”. W ramach tego przedsięwzięcia, współfinansowanego przez Unię Europejską, Hydrobudowa Polska buduje już infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną w dzielnicy Strzemieszyce (na podstawie umowy zawartej w maju tego roku), co pozwoli osiągnąć efekty synergii. Łączna wartość obu zadań realizowanych w Dąbrowie Górniczej sięga 110,5 mln zł netto.
Port Lotniczy w Gańsku
Nie tylko na Śląsku grupa HBP zwiększa swoją aktywność. W 13 września konsorcjum z Hydrobudową Polska na czele podpisało również umowę na systemy do kontroli bezpieczeństwa pasażerów i bagażu w Porcie Lotniczym w Gdańsku. Kontrakt ten zostanie zrealizowany wspólnie z doświadczonymi krajowymi partnerami: firmą Atrem, specjalizującą się w automatyce przemysłowej, oraz spółką Dimark, zajmującą się m.in. projektowaniem, produkcją i montażem systemów transportu bagażu dla lotnisk.
Wartość umowy, która zostanie zrealizowana w ciągu 18 miesięcy, wynosi 47,8 mln zł netto. Najważniejszą częścią zamówienia jest dostarczenie, montaż i uruchomienie w nowo budowanym terminalu T2 systemu automatycznego sortowania bagaży i wielopoziomowej kontroli bezpieczeństwa, która będzie się odbywać przy wykorzystaniu urządzeń prześwietlających zdolnych do obsługi 20 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej (z możliwością późniejszej rozbudowy do 40 stanowisk). System ten będzie oparty na nowoczesnym, wózkowym transporcie bagażu rejestrowanego (DCV) o wydajności co najmniej 1200 bagaży na godzinę. Kontrakt obejmuje także wykonanie systemu centralnej kontroli bezpieczeństwa pasażerów i bagażu podręcznego, składającego się z 9 stanowisk (Schengen i non-Schengen), oraz systemu centralnej kontroli personelu i towarów (np. sprzedawanych w sklepach na lotnisku). Część kosztów przedsięwzięcia zostanie pokryta z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.
Powyższe umowy, biorąc pod uwagę ich jednostkową wartość, nie są umowami znaczącymi w rozumieniu przepisów dotyczących informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych.