Grupa Tubądzin kupiła Korziliusa
Polski producent płytek ceramicznych - Grupa Tubądzin - w Niemczech podpisała 3 kwietnia 2008 roku umowę zakupu niemieckiego producenta klinkieru - firmy Korzilius. Dzięki tej inwestycji Grupa rozszerzy swoją ofertę produktową o płytki klinkierowe i zwiekszy swoje moce produkcyjne o 25% do poziomu 15 mln m2 rocznie.
To wydarzenie, określone przez przedstawicieli obydwu firm mianem historycznego, jest ukoronowaniem starań polskiego producenta o poszerzenie swojej oferty o produkty klinkierowe i elewacyjne. "Zakup firmy Korzilius jest bardzo ważnym momentem w historii Grupy Tubądzin i daje nam możliwości dalszego rozwoju w obszarze, który ma olbrzymi potencjał" - mówi prezes Andrzej Wodzyński.
Podpisanie umowy nastąpiło w wyniku przeprowadzenia postępowania upadłościowego firmy Peter Josef Korzilius GmbH & Co.KG i powołaniu nowej spółki Korzilius GmbH & Co.KG. Do tej pory Grupa Tubądzin miała dwa zakłady produkcyjne - w Tubądzinie i w Ozorkowie - oraz Centrum Logistyczno-Dystrybucyjne w Cedrowicach.
Decyzja o przejęciu Korziliusa jest kolejnym etapem rozwoju Grupy Tubądzin, która planuje w najbliższym czasie kolejne inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych. Na rok 2008 przewidywany wolumen sprzedaży przekroczy poziom 350 mln zł. Odpowiada to 25% wzrostowi w stosunku do ubiegłego roku. Przejęcie Korziliusa spowoduje wejście Grupy Tubądzin na rynek najwyższej jakości produktów klinkierowych produkowanych z mas plastycznych. Wyroby te charakteryzują się całkowitą mrozoodpornością i znajdują szerokie zastosowanie przede wszystkim na zewnątrz obiektów.
Dla firmy Korzilius przejęcie przez Grupę Tubądzin oznacza szansę rozwoju marki na rynku krajowym i zagranicznym. Planowane jest poszerzenie i dopasowanie asortymentu zarówno dla potrzeb rynków zachodnich, ale przede wszystkim rynku polskiego i Europy Wschodniej. Przewidziane są również znaczące inwestycje w modernizację urządzeń i technologii oraz nasilenie działań marketingowych, mających na celu zwiększenie znaczenia marki Korzilius na rynku międzynarodowym.