Grupa Selena finalizuje przejęcie Matizolu

2010-03-13 12:56
Umowę podpisują: Małgorzata Iwanejko, Prezes Zarządu Boryszew SA i Kazimierz Przełomski, Wiceprezes Zarządu Selena FM SA
Autor: Selena SA Umowę podpisują: Małgorzata Iwanejko, prezes zarządu Boryszew SA i Kazimierz Przełomski, wiceprezes zarządu Selena FM SA.

12 marca 2010 r. Selena FM SA – spółka zarządzająca holdingiem prowadzącym produkcję i dystrybucję chemii budowlanej na całym świecie – sfinalizowała z firmą Boryszew SA umowę związaną z przejęciem 100% akcji w Przedsiębiorstwie Materiałów Izolacyjnych "Izolacja - Matizol" SA z Gorlic. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wartość transakcji wyniosła 18,5 mln zł.

Podstawą wykonania umowy była pozytywna decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wydana w dniu 24 lutego 2010.

Strategia spółki na 2010 r., związana z rozwojem Matizolu, zakłada wdrożenie produktów przejętego przedsiębiorstwa do oferty i sieci dystrybucji Seleny, początkowo na rynku krajowym, a w dalszej kolejności na rynkach zagranicznych. Ponadto – zgodnie z decyzją zarządu Selena FM SA, podjętą 8 marca 2010 – zakłady Matizolu zostaną zmodernizowane, a ich moce produkcyjne zwiększone. Wartość inwestycji tylko do końca roku wyniesie ok. 4 mln zł.

- Sfinalizowana inwestycja wzmocni Grupę Selena, zapewniając nam nowe kompetencje produkcyjne oraz rozbudowując wachlarz oferowanych produktów o wyroby dekarskie oraz rozwiązania przeznaczone dla budownictwa obiektowego. Naszym celem jest jak najszybsza integracja nowej spółki oraz poszerzenie sieci dystrybucyjnej o asortyment Matizolu. Liczymy, że podjęte przez nas działania zaowocują wzrostem obrotów przedsiębiorstwa, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w przychodach Grupy – mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA (spółki kierującej działalnością Grupy).

Matizol jest jednym z najstarszych producentów wyrobów papowych w Polsce. Jego produkty dostępne są m.in. w sieci sklepów budowlanych Castorama i w Polskich Składach Budowlanych. Firma posiada zakłady produkcyjne w Gorlicach i Chełmży. W portfolio Matizolu znajduje się szeroka gama pokryć dachowych, a jego główne marki to: Matizol, Gordach, Gorplast, Gorbit czy Welplast. Roczna sprzedaż firmy wynosi ok. 60 mln zł.

Grupa Selena osiągnęła narastająco po 4 kwartałach 2009 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 651,1 mln zł wobec 529,6 mln zł w roku 2008, co oznacza wzrost o 23%. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w tym okresie 233,5 mln zł i zwiększył się o 45%. Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 20,9 mln zł (wobec 7,7 mln zł w 2008). Zysk netto wyniósł 4,7 mln zł.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany