Gdańsk: Fashion House Outlet Centre sprzedany

2010-08-24 11:48
Morski Park Handlowy w Gdańsku
Autor: Liebrecht &wooD Morski Parku Handlowy w Gdańsku. Na realizację projektu Liebrecht & wooD przeznaczył blisko 50 mln euro.

Sprzedaż obiektu Fashion House Outlet Centre w Gdańsku Funduszowi Polonia Property Fund II zakończyła rozpoczęty w 2007 r. proces zmiany właściciela ogólnopolskiej sieci outletów. Transakcja dostarczy Liebrecht &wooD funduszy na kolejne inwestycje w Polsce i poza jej granicami. Dotychczas deweloper zainwestował w projekty handlowe w kraju niemal 150 mln euro.

Obiekty Fashion House Outlet Centre tworzą największą pod względem powierzchni handlowej sieć outletów w Polsce. Zainicjowany w roku 2007 proces sprzedaży poszczególnych faz inwestycji każdego z centrów (zlokalizowanych w Gdańsku, Warszawie i Sosnowcu) dobiegł właśnie końca. Nowym właścicielem sieci outletów jest Fundusz Polonia Property Fund II, zarządzany przez AIB PPM - spółkę posiadającą 10-letnie doświadczenie na rynku CEE w zarządzaniu aktywami w imieniu inwestorów. Strony nie ujawniają wartości transakcji.

Część funduszy pozyskanych w wyniku sprzedaży sieci Fashion House Outlet Centre Liebrecht & wooD przeznaczy na nowe i bieżące inwestycje w Polsce oraz w Rosji i Rumunii. Budowa, a następnie sprzedaż obiektów dewelopera wynika ze strategii biznesowej firmy. Właścicielem marki Fashion House Outlet Centre pozostaje Fashion House Outlet Centres, spółka z grupy Liebrecht & wooD, która wraz ze strategicznym partnerem GVA Grimley Outlet Services odpowiada obecnie za zarządzanie obiektami.

- Do tej pory zainwestowaliśmy blisko 100 mln euro w budowę i rozbudowę sieci Fashion House Outlet Centre w Polsce. Dalsza rozbudowa outletów jest uzależniona od wzrostu sprzedaży w obecnie funkcjonujących centrach. Jesteśmy optymistami, gdyż sieć Fashion House w Polsce odniosła wielki sukces i stała się bardzo rozpoznawalną marką – mówi Patrick Van Den Bossche, dyrektor zarządzający Liebrecht & wooD.

Jednym z aktualnych priorytetów na polskim rynku jest budowa zlokalizowanego w Gdańsku Morskiego Parku Handlowego. Na realizację projektu Liebrecht & wooD przeznaczył blisko 50 mln euro. Kompleks dostarczy 50 000 m2 pow. handlowej oraz 1500 miejsc parkingowych. Pierwszymi najemcami Morskiego Parku Handlowego zostali Carrefour (8 412 m2) oraz OBI (10 975 m2). Otwarcie nowego parku handlowego zaplanowane jest na wiosnę 2011 r.

Morski Park Handlowy, którego częścią stanie się istniejący od 2005 r. Fashion House Outlet Centre, połączy formułę outletu i tradycyjnej galerii handlowej oraz big box retail parku. Będzie pierwszym takim rozwiązaniem w północnej Polsce.

Najbliższe plany dotyczące rozbudowy sieci Fashion House dotyczą także trzech obiektów zlokalizowanych w największych miastach Rosji i Rumunii - w Moskwie, Sankt Petersburgu oraz Bukareszcie. Prace budowlane przy Fashion House Moscow – pierwszym centrum typu outlet w Rosji - rozpoczną się w kwietniu 2011 r., planowane oddanie obiektu nastąpi w listopadzie 2011 r. Fashion House St. Petersburg oraz Fashion House Bukareszt mają powstać do roku 2012.


Liebrecht & wooD to europejska firma deweloperska, koncentrująca swe projekty na rynku polskim, rumuńskim i rosyjskim, zapewnia kompleksową obsługę w dziedzinie obrotu nieruchomościami. Realizacje firmy obejmują zarówno biura, jak i centra typu outlet, magazyny, obiekty handlowe oraz projekty pod klucz.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej