Budowlańcy (z)motywowani

2008-03-17 12:31

Kupony to forma pozafinansowego motywowania pracowników. W drugiej połowie 2007 roku firmy z sektora budowlanego nabyły ich o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 roku. Wzrosła również liczba firm, które chcą obdarowywać swoich pracowników w ten właśnie sposób - wynika z raportu, przedstawionego przez firmę Sodexho Pass Polska.

Zamówienia pochodziły głównie od firm z woj. mazowieckiego (27 proc.), śląskiego (13 proc.), wielkopolskiego (12 proc.) i małopolskiego (10 proc.). Przedstawiciele firmy Sodexho Pass Polska twierdzą, że bardziej aktywne stały się przedsiębiorstwa z Pomorza i Dolnego Śląska. Największe zapotrzebowanie na bony przypadło na okres świąt Bożego Narodzenia oraz miesiące wakacyjne, czyli pełnię sezonu budowlanego. Od 1 lipca do 31 grudnia 2007 roku z kuponów Sodexho Pass skorzystało o 16 proc. więcej firm niż w drugiej połowie 2006 roku. Tym samym szacuje się, że liczba obdarowanych wyniosła ponad 70 tys.

- Właściciele firm zaczęli szukać bardziej skutecznych form zachęty do pracy, bowiem w tej branży jak w żadnej innej odczuto braki kadrowe - tłumaczy Wojciech Romaniuk, starszy kierownik ds. produktów w Sodexho Pass Polska. - Nasze rozwiązania są atrakcyjne i dla pracodawców, i dla pracowników. Pierwsi cenią je za niskie koszty, drudzy wiedzą, że kupony są akceptowane przez wiele punktów, na terenie całej Polski.











Np. kupony żywieniowe na posiłek profilaktyczny zapewniają pracownikom spożycie posiłku profilaktycznego lub regeneracyjnego w ciągu dnia. Pracodawcy są zobligowani do ich wydawania na podstawie przepisów BHP (rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Kupony kulturalno-rekreacyjne są akceptowane m.in. przez kina, teatry, opery, baseny, siłownie, salony urody. Dostępne nominały to: 10, 20 i 50 zł. Sodexho Pass Polska współpracuje z ponad 50 tys. punktów. Posiadacze kuponów mają swobodę w wyborze towaru lub usługi.

mst
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany